« Späť

Sčítanie obyvateľov, domov a bytov 2011

Dnes som dostal zaujímavý mail, čo je na tomto pravdy?:

"Vylepšené praktiky ŠtB - sčítanie obyvateľov, domov a bytov 2011

Dnes mi na adresu môjho tvalého bydliska priniesol sčítací komisár sadu "fízlovských" tlačív.
Prečo fízlovských? Dobre si pozrite všetky dokumenty a tlačivá, ktoré dostanete:
A: ÚDAJE O OBYVATEĽOVI
B: ÚDAJE O BYTE (ak vlastníte byt)
C: ÚDAJE O DOME (ak vlastníte dom)
A ku každému tlačivu "bonusová" obálka a práve táto je kľúčová. Obálka je na meno k tlačivu A a na nehnuteľnosť B, C s úplne presnou identifikáciou a k tomu:
  • čiarový kód = jedinečný identifikátor
  • login a heslo ak sa rozhodnete sčítať elektronicky
V čom je problém?
Štát si praktikami hodnými organizovaného zločinu, dovolil brutálne prekočiť veľmi krehkú hranicu a bez zábran vtrhol občanovi do súkromia.
Čo to znamená?
Štatistický úrad oficiálne tvrdí že:
Štatistické údaje získané zo sčítania obyvateľov, domov a bytov sú užitočné pre štátnu správu, samosprávu, ako aj pre súkromnú sféru. Na základe týchto údajov sa bude lepšie a ľahšie kompetentným rozhodovať, kde postavia napríklad byty, kde je potrebná škola, nemocnica či cesta. Štatistické údaje zo sčítania dajú odpoveď aj na otázky súvisiace s podnikaním; kde a v akej oblasti sa oplatí podnikať, do ktorého regiónu je vhodné investície nasmerovať a vytvoriť tam nové pracovné miesta, prípadne udržať pracovnú silu.
...aj pre súkromnú sféru??? Prečo má občan poskytovať akékoľvek údaje pre potreby nejakých súkromných subjektov???
Sčítanie je čistá štatistika a štatistika ako veda je presné počítanie s nepresnými číslami.
Prečo ale štatistický úrad vyžaduje priamu identifikáciu sčítaného subjektu???
Nerozumiete?
Občan dostane obálku na meno, v nej je na samolepke jedinečný identifikátor (číslo, ktoré bolo subjektu - občanovi pridelené z databázy centrálneho registra obyvateľov), tento čiarový kód sa má nalepiť na sčítací formulár. Keď sa subjekt sčíta online, je to ešte jednoduchšie, lebo identifikátor = login!!!
No a?
Problém je, že ak má občan postupovať podľa zákona, ktorý hovorí že: "Každý, kto je povinný poskytnúť údaje podľa odsekov 1 až 7, ich poskytne úplne, správne, pravdivo a včas", tak na seba dobrovoľne nahlási údaje ako:
  • postavenie v zamestnaní
  • sídlo zamestnávateľa
  • odvetvie ekonomickej činnosti
  • spôsob dopravy do zamestnania
  • počet živonarodených detí
  • náboženské vyznanie
  • počítačové znalosti
atď atď atď
Pri nehnuteľnosti je toho ešte podstatne viac, na čo keby sa občana s úctou k vlastnému súkromiu ktokoľvek opýtal, odpoveď by asi bola v štýle: "čo je ťa do toho!!!".
Komu tieto údaje v skutočnosti slúžia a prečo nie sú anonymné??? Zákon č. 428/2002 Z.z. v §8 odst.1) priamo zakazuje spracúvať "osobitné kategórie" osobných údajov, "...ktoré odhaľujú rasový alebo etnický pôvod, politické názory, náboženskú vierualebo svetonázor, členstvo v politických stranách alebo politických hnutiach, členstvo v odborových organizáciách a údaje týkajúce sa zdravia alebo pohlavného života...".
Sčítanie obyvateľov je teda v jeho súčasnej podobe (neanonymná forma) v priamom rozpore so Zákonom na ochranu osobných údajov!
Pre štatistické účely totiž nie je identifikácia subjektu vôbec potrebná!!!
Spárovať konkrétneho občana s konkrétnym sčítacím hárkom, nie je problém a presne to sa aj bude diať! (kvôli tej nenápadnej nálepke s čiarovým kódom...)
Komu ide o tieto údaje? Daňovej správe? Spravodajskej službe? Polícií? Nadnárodným korporáciám?
Ako z toho von a neporušiť zákon?
Jednoducho - nelepiť na sčítacie tlačivo žiaden čiarový kód a hlavne NEPREPADNÚŤ POHODLNOSTI A NESČÍTAŤ SA ONLINE!!!
Zákon č. 263/2008 Z.z. nehovorí absolútne nič o tom, že sčítacie tlačivo musí byť opatrené jedinečným identifikátorom kvôli identifikácií sčítaného subjektu.
Podľa môjho názoru sa štát snaží iba využiť "stádovitosť" a apatiu ľudí, napísali návod na použitie z ktorého vôbec nie je jednoznačne jasné, či sa musí nejaká nálepka niekam lepiť alebo nie, skratka len holou vetou oznamili: "Po vyplnení formuláru nalepíte identifikátor do pravého horného rohu tlačiva".
Sčítacie tlačivo bez čiarového kódu je platné - tak hovorí zákon, resp. nehovorí nič o tom, že by bez čiarového kódu bolo tlačivo neplatné!!!
Pri týchto praktikách by boľševická ŠtB úplne bledla závisťou a v porovnaní s dnešnou úrovňou fízlovania, boli ich metódy len trápne amatérske pokusy...
Téma štátneho fízlovania bola živá aj pred 10 rokmi - Siouxovia proti Leviathanovi a v susednej Českej republike dokonca Český štatistický úrad uznal Rytierov rádu Jedi za oficiálne náboženstvo, tiež ako dôsledok nesúhlasu so štátnym fízlovaním - štatisticky významná skupina českých občanov to celé poňala ako recesiu.
Vyhadzovanie desiatok miliónov EUR týmto spôsobom do žumpy, aby si štatistici mohli hrať svoje matematické olympiády, mi nepripadá ako rozumné nakladanie s peniazmi daňových poplatníkov a z tohto uhlu pohľadu mi to nepripadá ani vtipné.
Ľubomír Kopáček
bezpečnostný konzultant"
Predchádzajúci Ďalej
Komentáre
Prihláste sa pre pridanie komentára
Odoslané 20.5.2011 5:13.
dobry clanok ale .. neskoro
Odoslané 20.5.2011 7:00.
Je to na povazenie, ako sa "mocni" pohravaju s ľuďmi. skoda, ze je tolko oficialneho klamstva.
Odoslané 20.5.2011 7:14.
Žiaľ žijeme v takej dobe, kde nemusia ani klamať. Stačí aby to nepovedali a mnoho ľudí nehľadá čo sa za tím skrýva.
Odoslané 20.5.2011 9:31 ako reakcia na Štefan Hrbček.
Jarmila Semanová
AUDIATUR ET ALTERA PARS !

Tento mail som dostala tiež a pokojne som ho zahodila.

Prečo mám veriť človeku, ktorý znevažujúcim spôsobom útočí na iných ľudí ?

Ak by som mala pochybnosti o úmysloch štatistikov, obrátim sa priamo na nich.

Bolo by fér, aby pán Kopáček uviedol aj názor druhej strany, nemyslíte ?

Jarmila Semanová
Odoslané 20.5.2011 13:45.
odkaz: http://hnonline.sk/slovensko/c1-51893140-scitanie-zacal-preverovat-urad-na-ochra­nu-osobnych-udajov

"Úrad na ochranu
osobných údajov začal prešetrovanie okolností sčítania obyvateľov, domov a bytov
pre identifikátory, ktoré sú pridelené konkrétnym ľuďom na základe mena. "Dostali sme viacero podnetov a prípadom sa zaoberáme. Začíname vec prešetrovať," uviedol úrad pre portál Aktuálne.sk.

Obavy verejnosti z identifikátorov vyvolali predovšetkým správy, ktoré sa rýchlo rozšírili prostredníctvom sociálnych sietí. Ich autori poukazovali na príliš osobné otázky na sčítacích formulároch, ako aj problém pridelených kódov. "Identifikátory sú totiž doručované na meno
jednotlivým sčítavaným osobám. Bez ohľadu na to, či sú bezvýznamové, je evidentné, že sú priradené ku konkrétnej osobe, ktorá má byť sčítaná," citoval server
jednu z takýchto správ.

Podľa portálu však ďalší problém spájania údajov zo sčítania s konkrétnou osobu spočíva aj v tom, že na základe legislatívnej "diery" v zákone o sčítaní obyvateľstva, sa k týmto informáciám údajne môžu dostať aj bezpečnostné zložky. "Problém je v tom, že iné zákony umožňujú Slovenskej informačnej službe a aj Policajnému zboru požadovať od štátnych a iných orgánov poskytnutie informácií. Štátne, ale aj iné orgány sú povinné tejto žiadosti vyhovieť," vysvetľuje Aktuálne.sk.

Štatistický úrad SR napriek tomu už dlhodobo tvrdí, že jediným zmyslom priradeného špeciálneho ochranného kódu je umožniť štatistikom určiť, či sa daný občan zúčastnil na sčítaní alebo nie. "Pri sčítaní nehrozí žiadne zneužitie údajov, ktoré majú obyvatelia SR povinnosť poskytnúť na účely sčítania. Štatistický úrad SR nevylučuje, že proti šíriteľom rôznych dezinformácií podnikne príslušné právne kroky v súlade so zákonom," uvádza na stránke
o sčítaní."

Tu som našiel oficiálne vyjadrenie štatistického úradu. Študujem informačné služby a viem, že čiarový kód je dobrá vec, ale použiť ho na človeka je dosť nebezpečné. Tak ako aj iné identifikačné prvky. Vyjadrenie, že chcú zistiť kto sa zúčastnil a kto nie je pre mňa nepostačujúce, pretože všetky údaje sa budú aj tak zbierať elektronický a nie je problém zistiť kto sa zúčastnil.
Je na uváženie načo ten čiarový kód v skutočnosti je.
Odoslané 20.5.2011 15:11 ako reakcia na Jarmila Semanová.
Jarmila Semanová
Ďakujem.

Aj vysvetlenie odôvodnenia čiarového kódu je uverejnené na stránke štatistického úradu.
Odoslané 20.5.2011 16:36 ako reakcia na Juraj Hámorský.
"Sčítací formulár neobsahuje meno, priezvisko, rodné číslo, presnú adresu obyvateľa a obyvateľ ho nebude podpisovať. To znamená, že sčítacie formuláre aj po vyplnení zostanú anonymné."

toto vyjadrenie štatistického úradu je ale v prípade nalepenia čiarového kódu nie celkom pravdivé. Síce majú pravdu, že sú anonymne, ale po nalepení to je ako keby ste tam napísali svoje meno.
A s vyjadrením o utajenosti a bezpečnosti týchto informácií ani nehovorím. Koľko krát sa stalo, že tajné informácie sa dostali na verejnosť. Najslabší článok v celej bezpečnosti je človek a zatiaľ to je tak, že pri tomto sčítaní musí byť prítomná práca človeka.

Nechcem podkopávať dôveryhodnosť sčítania, dokonca som za to je to dobrá vec, ale neobráti sa to niekedy proti nám. My Slováci sme taký, čo nám prikážu to bezhlavo spravíme, tomu sa podriadime. Nemali by sme viac uvažovať nad tým čo nás (kto nás) riadí (ovláda)? Je všetko "dobré" naozaj dobré?
Odoslané 20.5.2011 20:06 ako reakcia na Jarmila Semanová.
Aj takyto nazor je k anonimite scitania ludu.

http://www.tkkbs.sk/view.php?cisloclanku=20110520022
Odoslané 21.5.2011 11:18.
Jarmila Semanová
Áno, ďakujem Vám, otec Štefan, právo druhej strany na vyjadrenie sa je teda zachované. Už len nech si každý o tom vytvorí svoj názor.
Odoslané 21.5.2011 15:05 ako reakcia na Štefan Hrbček.
Jarmila Semanová
Presne na to je potrebné vždy vyjadrenie oboch strán - aby sme nekonali bezhlavo a ani aby sme nedali ovplyvniť iba jedným názorom.

Čo nám prikážu, to spravíme ? Myslím, že čas otroctva je už vďaka Bohu, za nami.

Učme sa slobodne si voliť - no najprv hľadajme pravdu - ale s úctou a s láskou.
Odoslané 21.5.2011 15:09 ako reakcia na Juraj Hámorský.
Nesúhlasím s Vami, že otroctvo je za nami. Možno tak otroctvo také ako sme o ňom počuli (možno niektorý aj zažili). Ale v dnešnom svete máme sofistikované metódy otroctva. Uvediem len niekoľko: TV, PC, internet, sociálne siete (Femoticon, práca, ...
Nástroje diabla sa prispôsobujú dobe a sú čím ďalej tým viac skrytejšie.
Čo sa týka hľadania pravdy, súhlasím s Vami s úctou a láskou. Možno ten článok čo napísal p. Ľubomír Kopáček bol dosť osočujúci, ale aspoň poukázal na bezpečnosť. Nezaujal ma samotný mail, ale myšlienka ktorú som tam ja videl. Ako som uviedol študujem bezpečnosť ako v doprave tak aj v informatike a všetko dobre myslene sa dá zneužiť. Osobne nemám problém uverejniť ani svoje meno a priezvisko. Ostatné údaje tiež nie, ale človek nikdy nevie kto zneužije jeho rodné číslo, alebo číslo OP. Je mnoho prípadov ich krádeže a následného zneužitia. Človek si vlastným pričinením spôsobí mnoho nepríjemnosti.

Dúfam, že som niekoho nepobúril alebo nepohoršil mojimi názormi. Ak áno ospravedlňujem sa. Peknú nedeľu emoticon
Odoslané 22.5.2011 11:15 ako reakcia na Jarmila Semanová.
Jarmila Semanová
Uvedomujem si, Jurko,

že nie všetci a vždy vieme si slobodne voliť - preto som aj napísala "učme sa tomu".

Mala som na mysli akékoľvek otroctvo, aj to novodobé, medzi ktoré patria aj závislosti rôzneho druhu. No ako ľud, za ktorého Ježiš už zaplatil výkupné, nenechávajme sa strhnúť opäť do týchto okov. Ostaňme slobodní a vďační za našu dôstojnosť slobodných Božích detí.
Odoslané 22.5.2011 12:23 ako reakcia na Juraj Hámorský.
Ja sa pridávam k tomu asi takto.Aj za čias Herodesa sa uskutočnilo sčítanie ľudu a ľudia poslušne plnili nariadenia svetskej moci.Veď vďaka tomu sa mohli splniť Písma o narodení Mesiáša v meste Betleheme,čiže všetko je v réžii Toho najvyššieho.Ak je za sčítaním aj nejaký skrytý úmysel ,tak za ten bude pred Bohom zodpovedný ten,ktorý sa za ním skrýva.Ja sa na to pozerám z hľadiska Písma:"Dajte cisárovi čo je cisárovo,Bohu čo je Božie."Veď ak je Boh so mnou čo mi môže človek...Všetko čo sa deje má svoj zmysel,len my zatiaľ nevieme aký.Odpoveď však treba hľadať v Kristu,lebo on je cesta,pravda a život.Kristus hovorí,aby sme sa nebáli a ja sa už viac nechcem báť.Ja mu verím a svoj pokoj si už nedám vziať.Aleluja!
Odoslané 25.5.2011 9:06 ako reakcia na Jarmila Semanová.