Koncoročné hodnotenie
Eriksonov model vývoja 5
12.4.2022
Eriksonov model vývoja 5
https://www.youtube.com/watch?v=xKifRdRpS84&list=PLBiLI57_zpXLiAmy0MH3cIeHZ-VayLT0x&index=5
Eriksonov model vývoja 4
12.4.2022
Eriksonov model vývoja 4
https://www.youtube.com/watch?v=8jBLWGByaXE&list=PLBiLI57_zpXLiAmy0MH3cIeHZ-VayLT0x&index=4
Eriksonov model vývoja 3
12.4.2022
Eriksonov model vývoja 3
https://www.youtube.com/watch?v=C2SS4gKpna4&list=PLBiLI57_zpXLiAmy0MH3cIeHZ-VayLT0x&index=3
Eriksonov model vývoja 2
5.4.2022
Eriksonov model vývoja 2
https://www.youtube.com/watch?v=_DDuHkHqFHU&list=PLBiLI57_zpXLiAmy0MH3cIeHZ-VayLT0x&index=2
Eriksonov model vývoja 1
5.4.2022
Eriksonov model vývoja 1
https://www.youtube.com/watch?v=MQ0IP4M04_c&list=PLBiLI57_zpXLiAmy0MH3cIeHZ-VayLT0x&index=1
Metodicko - formačný deň - Cesta od tradičnej formy katechézy k evanjelizačnej
12.4.2022
Metodicko - formačný deň - "Cesta od tradičnej formy katechézy k evanjelizačnej"
Dňa 7.4.2022 sa v Dome Xaver v Badíne uskutočnil metodicko-formačný deň zameraný na katechézu pod vedením Mgr. Martiny Šípošovej.
Po odprezentovaní danej témy si učitelia náboženstva v trojčlenných skupinkách mohli vyskúšať prácu s textom z Božieho slova. Samostatne odpovedali na otázky k textu a spoločne sa zdieľali v skupinke. Neskôr zástupcovia skupiniek odprezentovali pred ostatnými účastníkmi to, na čo spoločne prišli.
Príspevky boli veľmi podnetné a zaujímavé. Metodický deň bol pre 52 učiteľov prínosom, o čom svedčí záujem o preberanú tému a početné rozhovory učiteľov s prednášajúcou v čase prestávky.
Metodicko - formačný deň - "Obrazy života"
Metodicko - formačný deň: "Obrazy života"
Dňa 1.3.2022 sa v Dome Xaver v Badíne konal metodicko-formačný deň pod názvom "Obrazy života" pre učiteľov náboženskej výchovy pod vedením PaedDr. Kláry Soľanovej, PhD.
Učitelia mali možnosť vypočuť si zaujímavú prednášku. Po nej nasledovala praktická časť zameraná na rozvoj abstraktného myslenia, na porozumenie symbolov Biblie a kresťanstva. Pracovali postupne na 6 stanovištiach, kde si mohli vyskúšať jednotlivé aktivity.
Metodický deň bol pre 36 učiteľov veľkým prínosom o čom svedčí aj bohatá spätná väzba po podujatí. Rovnako aj podnety rozvoja tvorivosti, ktoré na základe tohto stretnutia učitelia realizovali na vyučovaní a podelili sa o ne s ostatnými.
Psychológia a viera
Veda a viera - Betlehemská hviezda
https://www.postoj.sk/68878/boh-by-sotva-pouzil-kometu-ako-znamenie
Zdroj: Denník Postoj, TV Postoj
Lockdown
Lockdown vrhá deti do rúk mafie a závislostí
Taliansko. Uzavretie škôl vyvolá nezvratné škody v živote miliónov mladých Talianov - varuje predstaviteľka talianskych rehoľných spoločenstiev angažovaných v školstve. Po skúsenostiach z jarného Lockdownu sestra Anna Monia Alfieri nešetrí ostrými slovami. Upieranie prezenčnej výučby vrhá mladých ľudí do rúk mafie a závislostí. Prizeráme sa na vytváranie generácie bez perspektív, ktorá bude nútená splácať dlhy vytvárané dnešnou vládou.
Včerajší (4.11.2020) dekrét vyhlásený talianskym premiérom Giuseppem Conte nariaďuje gymnaziálnu a univerzitnú výučbu dištančnou formou. V krajoch s vyšším výskytom koronavírusu zostávajú doma tiež žiaci druhého stupňa základnej školy (od 7. triedy). Sestra Alfieri v rozhovore s Vatikánskym rozhlasom pripomína, že predstavitelia vzdelávacích inštitúcií odrádzali vládu od zatvárania škôl. Skúsenosť jarného Lockdownu totiž preukázala, že výučba na diaľku sa úplne neosvedčila v nižších spoločenských vrstvách.
"Podľa nášho názoru predstavujú opatrenia predvídané v novom dekréte vážne ohrozenie. Bolo možné a potrebné im predísť. Už jarné dištančné vyučovanie vyvolalo veľmi vážne problémy. 1,6 miliónov žiakov nemalo k vyučovaniu prístup. To sú fakty. Ide o študentov z najchudobnejších rodín, z najviac ohrozeného prostredia. 300 tisíc žiakov s postihnutím sa dostalo do úplnej izolácie. Pre nich a ich rodiny mal Lockdown veľmi vážne dôsledky. Vo chvíli, keď bola škola zatvorená, pre mnoho žiakov sa ponúkala jediná alternatíva - mafia, ktorá sa dokázala zaoberať našou mládežou. Taká je realita. Značná časť žiakov stratí celý rok výučby. Dištančné vyučovanie delí našu spoločnosť na dve časti. Prehlbuje rozdiely v spoločnosti. V talianskom školstve sa prejavovali vážne nerovnosti už pred vyhlásením pandémie, ale Covid-19 ich ešte viac prehĺbil. 200 dní sme naliehali na vládu, aby sa nevracala k výučbe na diaľku, navrhovali sme celý rad alternatívnych riešení, " hovorí sestra Anna Monia Alfieri a vypočítava najväčšie škody, ktoré utrpí táto generácia mladých ľudí: "Izolovanosť ich okráda o schopnosť dozrievať k dospelým vzťahom, vytvárame nenahraditeľnú kultúrnu medzeru a do tretice, neponúkame im perspektívu. Je potrebná vízia a tú možno ponúknuť jedine ak dôjde k súčinnosti medzi vládou, parlamentom a regiónmi.
Zdroj: https://www.radiovaticana.cz/clanek.php?id=31881
Ako prežiť Dušičky viac v spojení s Bohom a s prírodou? - webminár 30.10. o 18.00
Viacerí si možno kladieme otázku ako prežiť "Dušičky" tento rok? V snahe povzbudiť vás a priniesť aj trochu iný a nový pohľad sme v rámci iniciatívy Kresťan na vidieku pripravili inšpiratívny online webinár už tento piatok 30. októbra o 18.00. Spolu s katolíckym kňazom Jurajom Juricom a Monikou Suchánskou budeme hľadať odpovede na otázku Ako prežiť Dušičky viac v spojení s Bohom a s prírodou?