Hry, ktoré môžete použiť aj pre deti, aj pre mládež. Na ich úspešné zvládnutie je potrebná šikovnosť. Príjemnú zábavu!
Hráč sedí pri stole a má zaviazané oči. Pred ním je na kope zmiešaných niekoľko druhov mincí. Úlohou hráča je v čo najkratšom čase tieto mince roztriediť na hromádky. Optimálny počet mincí je cca 50.
Základ hry je podobný ako v hre predchádzajúcej. Hráč dostane misku kde je zmiešaná fazuľa s hrachom (napr. 30 fazúľ a 30 hráškov). Jeho úlohou je roztriediť ju na samostatné kôpky v čo najkratšom čase so zaviazanými očami. Za každú chybu je 10 sekúnd navyše.
Modifikácia hry spočíva v ukladaní fazúľ do kôpok so zaviazanými očami. Vedúci oznámi, koľko fazúľ má byť v jednej kôpke. Za určený časový interval (napr. 2 minúty) majú hráči vytvoriť čo najviac kôpok.
Na dno vedra s napustenou vodou sa do stredu umiestni pohár. Hráči majú za úlohu zo vzdialenosti okolo 1-2 m trafiť čo najviac mincí na dno pohára. Mince sú rôzne, teda majú aj rôznu hodnotu. Výsledkom je suma peňazí v pohári. V prípade rovnakej sumy konkurenčných družstiev zvíťazí ten, kto do pohára vhodil väčší počet mincí.
Slamka sa dá využiť aj v nasledujúcej hre. Hráči sedia v kruhu, v ktorého strede je veľká miska plná lentiliek. Každý hráč má pri sebe malú misku a slamku, pomocou ktorej má za krátky časový interval (jednu minútu, alebo dobu, počas ktorej bude znieť hudba) nazbierať “nasávaním” cez slamku do svojej misky čo najviac lentiliek. Tie lentilky, ktoré mu počas prenášania vypadnú sa nepočítajú.
Do dvoch dlhých radov sa naukladajú zemiaky (asi 20 zemiakov v jednom rade). Dvaja súťažiaci si môžu tieto rady pozrieť, a potom sa im zaviažu oči a každý sa postaví k jednému radu. Ich úlohou počas hrania hudby je pozbierať poslepiačky lyžičkou čo najviac zemiakov do vedra. Pritom si nemôžu pomáhať druhou rukou - zemiak musia vložiť do vedra len lyžičkou. Vyhráva šikovnejší z nich.
Niektorému hráčovi zaviažeme oči a vedieme ho tlieskaním cez prekážky. Hráč pritom ide vždy v tom smere, odkiaľ počuje tlieskanie. Je možné vytvoriť súťažné dvojice a hrať túto hru na rýchlosť prejdenia prekážkovej dráhy.
Úlohou skupiny je naplniť fľašu vodou. Každý člen skupiny je vybavený tanierikom, ktorou naberá vodu z pripraveného vedra. Vzdialenosť vedra od fľaše zvoľte podľa toho, ako chcete skupinu nahnevať. Ak to chcete urobiť skutočne dokonale, dajte im nabrať vodu o tanierikov lyžičkami. Ktorá skupina naplní fľašu ako prvá vyhráva.
Vysypte krabičku zápaliek na stôl. Úlohou súťažiacich je čím skôr dostať zápalky z kôpky späť do krabičky tak, aby všetky hlavičky boli jedným smerom. Skomplikujte im to prípadne tak, že im zaviažete oči, alebo povolíte ukladanie zápaliek len jednou rukou.
Gonio je stanica, ktorá rádiotelegraficky naviguje lietadlo v tme a hmle aby mohlo správne pristáť. Na tomto princípe spočíva táto hra. Vo vzdialenosti cca 30 metrov umiestnime papier, alebo nejaký predmet. Hráčovi zaviažeme oči a jeho úlohou je prísť poslepiačky k danému predmetu. Navigovať ho môže iný účastník – gonio – pomocou akustických signálov, ktoré si dohodnú. Napríklad krátke pískanie môže znamená stále rovno, dlhé viac vpravo, dlhé a krátke za sebou viac vľavo. Zaujímavá je súčasná hra viacerých účastníkov, ktorý každý je riadeným vlastným goniom. Kto doletí k cieľu skôr?
Úlohou hráčov je čo najpresnejšie odhadnúť časový interval, ktorý určí vedúci – napr. 30 sekúnd, minútu, 3 minúty – samozrejme bez hodiniek. Zdá sa vám to málo záživná hra? Zahrajte si ju poobede a posledný dvaja s najhorším odhadom umývajú riad a uvidíte.
Jedná sa o jednoduchú hru s kockou. Každá skupina má jednu kocku a kreslí myšku podľa toho, aké číslo hodí:
6 – telíčko myšky 5 – hlava 4 – nožička 3 – ústa 2 – oči, alebo ňufák 1 – ucho
Bez telíčka sa nesmie kresliť nič, a skôr, než sa začne kresliť ňufák, oči, uši a ústa musí sa nakresliť hlavička. Hrá sa určitý časový interval. Po jeho skončení sa spočíta počet celých nakreslených myšiek.
Hrajú vždy len dvaja hráči. Postavia sa čelom k sebe, pričom na chrbte majú pripevnený papier s číslom. Ich úlohou je prečítať číslo na chrbte súpera, pričom sa v tom snažia zabrániť svojmu súperovi. Vyhráva ten, kto prvý zakričí číslo napísané na chrbte súpera.