Blogy

« Назад

Kto ukameňuje falošných prorokov?

Môj názor na predpovede konca sveta, posledné výzvy pred koncom sveta a výzvy ku globálnym modlitbám za záchranu neviem čoho všetkého...

 

Dnes som dostal mail. Poslal mi ho dokonca môj otec. A bola tam opäť nejaká výzva, aby sme sa všetci kresťania zjednotili na veľký piatok v určitom čase k modlitbe ruženca. Bola to jedna z tých „prijateľnejších“ výziev, akých v poslednom čase dostávam dosť veľa. Prečítam, zamyslím sa.. a vymažem. Keďže tých zamyslení sa pri podobných príležitostiach bolo už dosť veľa, rohodol som sa, že napíšem niekoľko svojich myšlienok, ktoré nie sú učením cirkvi ani nežiadam, aby sa mimi niekto riadil.

Prorok však, ktorý by sa opovážil hovoriť v mojom mene, čo som mu nekázal ohlasovať, alebo ktorý bude hovoriť v mene cudzích bohov nech zomrie!" Ak sa v duchu opýtaš: "Akože môžem poznať slovo, ktoré nepovedal Pán?" toto ti bude znamením: ak sa to, čo predpovie prorok v Pánovom mene, nesplní, to nehovoril Pán, lež prorok rozprával vo svojej pýche, preto pred ním nemaj strach! (Dt 18, 20 – 22)

 

Nepamätám si už všetky tie „proroctvá“, posledné výzvy a predpovede, ale vždy, keď sa dostane do mojej e-mailovej schránky niečo v tomto štýle, zvyknem sa pozrieť, kto je pod tým podpísaný. Väčšinou nikto. Vážení, čo robíte s anonymnými listami?? Ja ignorujem. Keď je tam podpísaná Matka Božia, nemám skoro žiadny problém rozlíšiť jej rukopis (štýl), lebo sa poznáme.

 

Ak sa zapojím, nič zlé neurobím.

Veď čo zlé je na tom, ak sa pomodlím ruženec. Na tom nie je nič zlé. Na prvý pohľad možno že nie. Ale čítaj ďalej odstavec „kto nás mobilizuje“. Cirkev nás pozýva na modlitbu krížovej cesty a niekto nám podsúva akúsi „rovnako dobrú“ alternatívu. Ja sa modlím ruženec ráno spolu s farárom a nenapadne ma to v tento deň zmeniť. Nebudem koketovať s takýmito nápadmi, pokiaľ nenadobudnem vnútornú istotu, že je to skutočné proroctvo alebo výzva, ktorá je pre budovanie Božieho kráľovstva.

Neťahajte jarmo s neveriacimi! Veď akú účasť má spravodlivosť na neprávosti?! Alebo čo má spoločné svetlo s tmou?! (2kor 6, 14)

 

Strach nie je od Boha

Niekde viac niekde menej – ale skoro z každej takejto výzvy cítiť studený dych strachu. A čo ak to je náhodou pravda – pripustia túto myšlienku mnohí, ktorí nie sú rezistentní voči takýmto posolstvám. Namiesto toho, aby sa postavili do pravdy Božieho slova (ktoré okrem iného vyučuje, napomína a vychováva) tratia čas so špekulovaním okolo toho, čo sa tam píše. Keď mám stratiť 15 minút pre nejaké divné posolstvo, to radšej zoberem Sväté Písmo, sadnem na bicykel a idem do kolónie kázať Božie slovo. Vidím v tom väčší osoh.

 

Ani fatalizmus nie je od Boha

Druhý negatívny symptóm, ktorý sa rozmáha ako rakovina v mysliach ľudí je fatalizmus. Je to presvedčenie, že všetko je podriadené nevyhnutnosti, všetko je predurčené a ja som NIKTO, som bezmocný, vydaný napospas osudu. Tieto e-maily posliňujú toto presvedčenie – hoci sa ešte nič nedeje – ľudia si volia rolu pasívneho čakateľa, čo sa vlastne stane, ak je to pravda. Ale pozor! Ježiš pre nás pripravil inú úlohu. Máme byť soľou zeme a svetlom sveta. A to aj v situácií, keby sme si predstavili svet ako potápajúcu ľoď – my nerezignujeme.

 

Kto nás mobilizuje?

Na výzvy Cirkvi sme niekedy hluchí, Božie Slovo, ktoré zaznieva do každého dňa prešumí okolo našich uší. To je bolesť. Ale strašiaci a atrapy proroctiev – tie si dokážu uzurpovať pozornosť tisícov. Ľudia debatujú o tom v zamestnaní, v autobusoch, stále je v pozadí otázka „čo ak je na tom niečo pravdy“..

Keby sme sa preniesli do vojenskej terminológie: Kto má právo vyhlásiť mobilizáciu? Nejaké anonymné blúznenie? Veď to by bolo na smiech! Mobilizáciu vyhlasujú najvyššie vojenské autority. Ach, my chudáci katolíci. Kde sme stratili rozum. Nepočúvame pápeža a biskupov, nerozlišujeme znamenia čias vo svetle Božieho slova a tak ľahko uveríme všeličomu.

 

V e-maile, čo mi poslal otec bolo napísané:

„Máme tu jeden príklad z októbra 1573, kedy bola Európa zachránená od veľkého tureckeho nájazdu, vďaka tomu, že sa všetci krestania  modlili ruženec.“

 

Ale opýtajme sa, kto ich vtedy k tomu vyzval? Vtedy to bola výzva autorít Cirkvi. Ale KTO sa nás snaží dnes mobilizovať? Kto sa skrýva za všetkými tými posolstvami a výzvami?

 

Som alergický na slovo energia!

Čím viac ľudí sa modlí, tým väčšia pozitívna energia sa uvoľňuje. Takáto myšlienka je veľakrát vyjadrená priamo alebo implicitne v mnohých výzvach k masovej modlitbe. Keď niečo podobné identifikujem, neprejde ani sekunda a takáto správa je definitívne zmazaná (otvorím ešte aj kôš a DEFINITÍVNE vymažem aj z koša!!!) Toto jednoznačne NIE JE autentické posolstvo.

 

Vážení priatelia,

Modlitba nie je o ENERGIÍ!!! Modlitba je o odovzdaní sa do Božích rúk. Modlitba je oslavou Boha a uznaním jeho zvrchovanosti. Buď vôľa tvoja! Veď Boh je náš milujúci OTEC, vie čo potrebujeme a rád vyplní naše potreby. Nemusíme sa domáhať Božej priazne „zvyšovaním modlitebnej energie“ ako falošní proroci na hore Karmel. (1Kr 18, 24 – 29)

 

Chráňte sa falošných prorokov: prichádzajú k vám v ovčom rúchu, ale vnútri sú draví vlci. (Mt 7, 15)

 

Vystúpi mnoho falošných prorokov a zvedú mnohých.  (Mt 24, 11)

 

Milovaní, neverte každému duchu, ale skúmajte duchov, či sú z Boha, lebo do sveta vyšlo mnoho falošných prorokov. (1 Jn, 4,1)

 

A čo predpovede konca sveta, katastrof a zemetrasení? Vážení, veď podľa Písma to všetko má prísť.

 

Maskovaná vypočítavosť – alebo filozofia záchrany moderného hriešnika

Chceme prísť do neba. Kto by nechcel? Problém je v tomto: chceme si aj užívať na tejto zemi, žiť v hriechu, vášňach, hýrení a nezriadenostiach, ale zároveň chceme uniknúť Božiemu trestu. Prirovnám to k BMG investu. Jeden môj známy vložil 500 000 Sk do BMG-investu. Asi mesiac predtým ako to krachlo si svoje peniaze vybral aj s peknými úrokmi. Mal šťastie. Bohužiaľ, väčšina klientov tejto spoločnosti to šťastie nemala.

 

Radi by sme mali podobné šťastie aj my v intenciách života a smrti. BMG – invest fungovalo s vysokým rizikom, Kto o tom nevedel, zistil neskôr. Avšak do neba sa nejde takýmto spôsobom. 

 

Ešte sa vrátim k posolstvám, výzvam a varovaniam.

Kladiem si otázku: Koho najviac tieto posolstvá strašia? Ľudí, ktorí majú živú a úprimnú vieru? Myslím, že nie. Skôr tých vlažných, sviatočných, nikde poriadne nepatriacich a „všetkému veriacich“.

 

Slovami: „Preto bdejte, lebo neviete ani dňa ani hodiny.“ (Mt 25, 13) Pán nás chce chrániť pred vypočítavosťou a duchovnou schizofréniou.

 

Záchrana je jedine v Ježišovi Kristovi. V osobnom vzťahu s ním. „Lebo či žijeme, žijeme Pánovi, či umierame, umierame Pánovi.“ (Rim 14, 8)

Комментарии
sign-in-to-add-comment
Tento blog je e-kameň emoticon .............. V tejto dobe sa uz nepraktizuju agresivne riesenia ako to bolo v predpisoch starej zmluvy. Použitý citát je síce zo starej zmluvy ale môzeme ho uplatňovať v zmysle slov novej zmluvy: "Žijeme, pravda, v tele, ale nebojujeme podľa tela lebo zbrane nášho boja nie sú telesné, ale majú od Boha silu boriť hradby. Boríme výmysly a každú pýchu, čo sa dvíha proti poznaniu Boha." (2 kor 10, 3 - 5) Nechcem tu vzbudzovat militantne cítenie, skor jasne a pokojne postoje voci zmatkom a proroctvam. A veľmi sa mi paci a vyhovuje mi stanovisko cirkvi voci sukromnym zjaveniam - a to aj voci Cirkvou uznanými - že vôbec im nemusím veriť. Takze kto chce "kamenovat" falosnych prorokov, nech najprv skuma, či je proroctvo pravé a či je od Boha a môže pretrhnúť mailové rozposielanie, môže napisať blog a vysvetliť klamstvo falošného proroctva a môže použiť dostupné duchovné a mediálne "kamene".
Отправлено в 03.04.12 22:18 в ответ на Jarmila Semanová.
Ja tam nevidim nic o konci sveta,o energii,new age,ani nicom okultnom,len o motlitbe ruzenca.....neviem co je na tom zle...samozrejme,za kazdy krestan sa bude predovsetkym vo Velky piatok modlit krizovu cestu...ale tam kde su dvaja traja v mojom mene,tam som ja s nimi...ci?Trosku silna kava....ked sa ludia zjednotia v modlitbe o navrat moralnych hodnot a pokoj,je to zle?
Отправлено в 02.04.12 22:19 в ответ на Štefan Hrbček.
Ved ten mail je o inom,nie o konci sveta,energiach,o falosnych proroctvach.....ja sa modlievam ruzenec kazdy den.....
Отправлено в 02.04.12 22:26 в ответ на Nicole Kavuláková.
A ze bude posledné varovanie to vam neprislo? By som aj preposlal. Len uz som vymazal.. Ale mozno mi este zo 4 maily pridu emoticon poslem A co bola výzva na "spolocnu modlitbu" pred nejakym casom.. akoze fakt TOTALNE MIMO.. ciste new age.. takze ja som tu pisal naraz reakciu na viacere veci, ten kto setky tie maily nedostal neposklada si tu mozaiku dokopy. Uplne super by bolo, keby som dal prilohy aby si ludia mohli setko precitat, ale kto vedel, ze aka diskusia sa tu spusti, kolko ludi to precita a daju lajky??
Отправлено в 02.04.12 23:22 в ответ на Nicole Kavuláková.
A čo som mala robiť ja s mojou 97 ročnou maminkóu, ktorá 6 rokov ležala, ale bola pri zdravom rozume? Modlila som sa s ňou ruženec- a čo , ak prepánakráľa, náhodou medzi 12.00-15.00? - a v noci sme sledovali krížovú cestu z Vatikánu. Keby som vedela, čo tu rozbehnem, radšej nenapíšem ani mäkké f.
A propo, ani jednu takú výzvu som neposlala ďalej, lebo natoľko milujem slobodu, že rešpektujem, kedy sa kto chce a má modliť....hlavne, že sa chce modliť. Súd nechajme Tomu, komu patrí. Prajem Vám všetkým krásnu Veľkú noc, nech Vám Pán Ježiš vryje víťazstvo nad smrťou a svoju lásku do srdca.
Отправлено в 02.04.12 22:30.
Ale no tak .. Pani Maria Irma.. Zase to nedramatizujte takymto extremnym komentárom. To ste uz zasli v tej "poctivosti" pridaleko.. akoze.. ak sa neurazite som sa trochu zasmial. Ved mne neslo o toto, ako ste to vy pochopili. Zaver.. ano to suhlasim.. sloboda pri modlitbe.. A súdim? Myslím ze nesúdim, ponúkol som materiál na uvažovanie a niekolko princípov na rozlišovanie.
Отправлено в 02.04.12 22:36 в ответ на Mária-Irma Danieliszová.
Nie,take maily som nedostala a ak by mi aj dosli ignorovala by som ich a hned by isli do kosaemoticonTakych bludov je po nete,to prehliadamemoticonLebo na bludy neverimemoticonSkoda,ze ste tie maily sem nedali,aby si to mohli ludia precitat a vyvarovat sa scestnym "proroctvam".Dakujem za vysvetlenie.
Отправлено в 02.04.12 22:41 в ответ на Štefan Hrbček.
Diky za Link Stefan, aj za ten clanok :-)! Clovek zasne, ze tomu ludia stale veria; ked este za komancov hlasali koniec sveta, moja temer 90-rocna babka sa chechtala a ako pubertiakov nas upokojovala pribehmi o konci sveta, ktorych uz tolko zazila - cez svetove vojny, pri kdejakych okruhlych jubileach ci matematickych suctov datumov etc. A tak sa len usmievala a vravela, ze ten svoj koniec sveta mame kazdy nadosah a ten jej bude skor, nez ten svetovy; a tak to aj bolo. My tu mame na misii kdejake 'svate babky', co dodaju obrazky s vykricnikmi a vztycenym prstom Pani Marie. Minule jedna dotrepala flasticku s oskrabanou omietkou z dakej jaskyne, kde sa oprel plastik Bohorodicky ci take daco.. Ono je fascinujuce, ze sa ignoruje znacne vysoka pravdepodobnost infarktu, autohavarie, rakoviny a podobne, a sustredi sa na total nepravdepodobne rizika, ako ze sa zosunie Mesiac na Zem a zaleju nas sopky. Sme sa vratili prave z duchovnej obnovy v Ranft-Flueli: kopa ludi tam ma temer 90 rokov a tvaria sa, ze ziju v pohode a pritom maju ten svoj koniec sveta (iny koniec, ako ten nas, nam moze byt i tak jedno) za dverami. Zijeme v paradoxoch :-). Este perlicka: tuna vo Svajci ludia absolutne nic nevedia/nehovoria/nepisu o konci sveta - cize mi to pride, ze ludia ateisticki alebo naozaj veriaci, su imunni - postihnuti su spravidla ti, co poznaju Pismo len do tej miery, aby ich to nastrasilo :-D. Musim bezat, tak len tolko, bye, Andy
Отправлено в 03.04.12 9:46.
Vďaka Bohu, že ste rozbehli... Myslím, že by sme mali všetci pociťovať zodpovednosť za to, aký obraz kresťana šírime my a ľudia okolo nás.Či je kresťanstvo v našom podaní príťažlivé pre iných, hlavne mladých ľudí, alebo šírime okolo seba náboženstvo strachu a kopec nezmyslov, ktoré ich môžu odpudzovať. Kresťanstvo je príťažlivé a môžeme zažívať zázraky. Ale je tiež pravdou, že mladí nám utekajú...
Отправлено в 03.04.12 9:57 в ответ на Mária-Irma Danieliszová.
Otec Štefan, chápem Váš úmysel s týmto článkom. Vy ste nevyzývali, že sa nemáme modliť Ruženec. Vy ste nepísali, že nemáme byť pripravení na odchod z tohoto sveta. Ale ste nás upozornili na to, aby sme mali správne srdce pri modlitbe. Srdce na správnom mieste a pokoj v duši. Modlitba s láskou, hoci aj za svet, je správna. Modlitba s dôverou voči Bohu, hoci aj za svet, je správna. Ale aký je to potom výsledok, ak by som ďalej hrešil, a nesnažil sa stále polepšovať ? My kresťania máme byť svetlom sveta. Nosiť sviatostného Ježiša v srdci, a svedčiť o ňom žitou láskou v Duchu Evanjelia. Ak potom robíme niečo spolu s Ježišom pre záchranu sveta od záhuby, vtedy to prináša zmysluplné ovocie, ktoré pretrvá. Ak svoje kríže v posvätcujúcej milosti spájame s Ježišovým krížom a s láskou ich obetujeme za obrátenie hriešnikov, prináša to úžasné ovocie!!! Toto je overené !!!
Отправлено в 03.04.12 11:05.
Miroslav, k tomu sa už dá len doložiť: "Nech nám Pán dá silu žiť pre našu vieru a Božiu lásku tak, aby svetlo vyžarovalo z nás tak, aby videli na nás ako viera v Boha pôsobí a aby sme mohli vytrvať, tak ako si to napísal". Naším kňazom môžeme ďakovať za každé slovíčko, ktoré publikujú, či už na týchto stránkach, alebo v iných kresťanských inštitúciach, pri tak náročnej časovej náplni, ktorú si vyžaduje ich služba.
Отправлено в 03.04.12 17:08 в ответ на Miroslav Priecel.
...Nestrašte s katastrofou – ľudia majú slabé nervy, nebuďte ničiteľmi nervov, nerobte sa slabšími než ste. Ale skúmajte seba – vyhnite sa katastrofe u seba, v rodine, v okolí...
(z knihy Turzovka - Živčáková)
Отправлено в 03.04.12 18:26.
Máte to tam: Dt 18,20: Prorok však, ktorý by sa opovážil hovoriť v mojom mene, čo som mu nekázal ohlasovať, alebo ktorý bude hovoriť v mene cudzích bohov nech zomrie!"
Vychádzame z toho že Písmo bolo písané osobne pre každého z nás. A tak by mal taký "prorok" pre každého z nás zomrieť (ukameňovaním) - neexistovať. Nemali by sme ho teda počuť (počúvať) ani vidieť čo napísal... :-)
Отправлено в 04.04.12 22:14 в ответ на Jarmila Semanová.
"Dnes som dostal mail. Poslal mi ho dokonca môj otec. A bola tam opäť nejaká výzva, aby sme sa všetci kresťania zjednotili na veľký piatok v určitom čase k modlitbe ruženca."

Štefan, čítal som dnes ten mail a nenašiel som tam problém z tých ktoré spomínaš.
Ale v ostatných prípadoch hoaxov (poplašných proroctiev a výziev a iných konšpiračných spamov) súhlasím. Spomínaná akcia modlitby Ruženca na Veľký Piatok sa mi však javí ako chvályhodná (hoci doplnková k tomu čo vyzýva konať Cirkev).
Отправлено в 05.04.12 21:35.
Nemusíme ani poukázať na falošných prorokov. Stačí sa pozrieť, čo sa šíri medzi Kresťanmi vdaka tomu , že Biblie máme zaprášené na poličkách a mnoho ľudí je schopných prijať tézu o očistci budúceho života.

Raz som toto počul no skorosa mi rozum zastavil. Myslím, že základna znalosť sv.Písma by mala byť súčasťou Katechéz pri birmovkách a prípravách na sviatosť manželstva.Lebo mnohé donebavolajuce hlúposti , čo sa šíria Katolíckym ľudom sú práve z nejasnej osobnej formulácie vierouky a viery.
Отправлено в 06.04.12 18:51.
Súhlasím s tým, že je veľmi nevyhnutné čítať Sv. písmo. Veľmi ma teší, keď vidím ako mnohé spoločenstvá idú na podstatu kresťanského života a to je živý vsťah s Bohom. Pri birmovkách a príprave na manželstvo je niekedy problém, že u niektorých ľudí chýba úprimný záujem. Myslím, že YOUKAT je v tomto čase veľmi vhodnou publikáciou, ktorá doplní chýbajúce poznanie zvlášť u mladej generácie. Náuka o očistci nie je explicitne vyjadrená vo Svatom Písme, je tam obsiahnutá len prax (a to aj v Starej zmluve) modlitba za zosnulých. Načo by bola táto modlitba, keby tí, čo sa modlia nemali vieru v "stav očisťovania" duše zosnulého?
Отправлено в 06.04.12 20:14 в ответ на Tibor Osuský.
Otec Stefan a nehodite aj citacie, kde vsade sa o ocistci v Starom Zakone pise? Alebo vlastne o modlitbe za zosnulych.Chcela by som byt mudrejsia a sama som na to neprisla, lebo som mozno nepozorne citala. Na sto percent je to spomenute v druhej knihe Machabejcov, bolo to tam napisane tak jasne, ze sa to nedalo prehliadnut. Ale ja chcem vediet viac miest, ak su. A kym na to pridem sama, ked si budem Stary zakon citat zas, vy mi to poviete rychlejsie. :-)
Отправлено в 06.04.12 21:01 в ответ на Štefan Hrbček.
koho by to tiez zaujimalo tak ako mna, najde to aj v KKC. emoticon Priznam sa ze ma nenapadlo ze staci zobrat Katechizmus. :-)
Отправлено в 06.04.12 22:17 в ответ на Veronika Florkova.
Svoj koment rozdelím na tri časti. Súhlas, polemizovanie a nesúhlas.
S názorom na šírenie poplašných správ typu: Posolstvá nášho pána .... , ......... atď. môžem len a len súhlasiť. Najviac poľutovaniahodní sú tí, ktorí tomu aj veria.
Čo sa týka tej výzvy k modlitbe ruženca na Veľký Piatok. Ani mne nesedia výzvy takéhoto typu, avšak bol by som v tomto prípade opatrný, a vehementne to neodpísal, aby som, ako sa hovorí nevylial špinavú vodu z vane aj s dieťaťom.
Neviem presne odkiaľ to vyšlo, resp. od koho a ako to dotyčný myslel. Ak to začalo u sr. Mariely myslela to takto? Alebo to do obehu v takej podobe pustili jej príliš aktívny spolupracovníci? Vieme, že prílišná aktivita je horšia ako triedny nepriateľ. Avšak vo viacerých mailoch, ktoré som dostal boli medzi ľuďmi, ktorí za tím stoja spomínaní aj dvaja kňazi, ako aj dve rehoľné sestry. Istým spôsobom to dáva výzve dôveryhodnosť. A čo teraz? Jeden kňaz je proti a dvaja za + spomínané rehoľné sestry. Každý nech si vyberie ako chce. Ja osobne som maily nepreposielal a ruženec som sa modlil už hneď ráno, mimo toho úmyslu. No ani ten kto sa modlil a mal dobrý úmysel nepochybil.
Nuž a avizovaný nesúhlas, ako sa to tak dá nazvať. Pravdepodobne nezožnem za nasledujúce riadky potlesk, ale nie o to mi ide.
Obsah článku ako aj mnohých komentárov by som zhrnul: Naša ochrana Cirkvi, naša ochrana viery. Teda niečo v čom sme hlavní aktéri my. Návštevnosť to má momentálne viac ako 14 300. To je v poriadku. Avšak! Kde sú autori, a články, ktoré ukazujú na IDENTITU BOHA, NA JEHO TVÁR, SRDCE, NA JEHO CHARAKTER? NA TO ČO ON ROBÍ PRE NÁS? A aká je ich návštevnosť??? Vnímate ten nepomer? Neviem, či ma chápete? Ale aj tu vidím, že s prežívaním našej viery niečo nie je v poriadku. Odovzdávame to a delíme sa s tým čo prežívame – to je prirodzené. To čo „hýbe“ naším srdcom, citmi, myšlienkami. Naozaj má Ježiš centrálne miesto v našom prežívaní? Ak áno tak potom prečo je tu tak málo článkov s už spomínaným popisom a v porovnaní s návštevnosťou vyššie uverejneného článku sú tak biedne čítané? V tomto čase aj v liturgii čítame o Petrovej kázni na Turíce. Jedna kázeň a obrátenie 3000 duší (Sk 2. 14-41). Dnes potrebujeme 3000 kázní, blogov, ...., aby sme obrátili jedného človeka!
A mimochodom. Ak človek má osobný vzťah s Kristom, spoznáva ho, dovoľuje mu, aby hýbal všetkým čo koná, potom v akýchkoľvek pochybných mailoch vie rozoznať odkiaľ vietor fúka a patrične sa k tomu postaví.
Čiže, keď treba vyjadriť nespokojnosť, upozorniť na niečo nekalé, ...... , tak treba, ale nezabúdajme stavať dom od základu.
Отправлено в 09.04.12 18:57.
Toto ma oslovilo najviac: "Ak človek má osobný vzťah s Kristom, spoznáva ho, dovoľuje mu, aby hýbal všetkým čo koná, potom v akýchkoľvek pochybných mailoch vie rozoznať odkiaľ vietor fúka a patrične sa k tomu postaví. "
Moja odpoveď: "Ak cítiš, nejaký závan z neba, akýsi vietor, ktorý trasie dvermi - ak cítiš pôsobenie Ducha Svätého - niet sa čoho báť."
Отправлено в 09.04.12 19:20 в ответ на Jozef Greš.
Показывается результатов: 21 - 40 из 68.
из 4

Vitajte v BLOGU

Milí návštevníci môjho blogu.

 

VITAJTE

 

a cíťte sa pri čítaní blogov dobre.

 

Odporúčam Vám hlavne tieto kategórie:

Maľované žalmy

Úvodníky

Články Jozefa Krišandu