Blogy

« Назад

Jozef Krišanda - Dejiny spásy v skratke

Dejiny spásy v skratke

 

Začnem ihneď. Boh stvoril svet a do sveta postavil ľudí. Nedivme sa mu. Aj my máme radosť, keď môžeme robiť radosť iným. Potrebujeme mať radi druhých. Rodičia majú takisto radosť, keď pripravia deťom vianočný stromček vidiac ich rozžiarené očká, hoci im to malé deti môžu tak akurát odplatiť pokojným spánkom v noci.

 

Každá kvalitná práca vyžaduje čas. Preto sa aj svet musel pripraviť na príchod človeka. Zem musela vychladnúť, klíma musela byť schopná prijať žive organizmy a aj dinosaury museli vyhynúť, aby hlavne tým mäsožravým nespestroval človek jedálny lístok. Keď bolo všetko pripravené, rastliny, zvieratka, mohol prísť na tuto zem človek. Je to pochopiteľne. Ak to zoberieme z ľudského hľadiska, rodičia postavia dom, nasadia trávnik, stromy, zeleninu začnú chovať zvieratá a do takto pripraveného domu vovedú deti. jasne, že je to ideál. Keďže pribúda manželstiev z núdze, tak iba pripomeniem, že napríklad lastovičky ešte toto pravidlo dodržiavajú. Najprv postavia hniezdo a potom tam dávajú mláďatká. Človek začal byť človekom. Hoci jednoduchým, ale vedel odovzdávať informácie - mal tradíciu. Zviera to nevie, ani opica. Ak sa napríklad vycvičí pes na hľadanie výbušnín, to neznamená, že bez prispenia človeka tieto svoje schopnosti odovzdá mláďatám a že ich odnaučí hrabať. Je pravdou, že zvieratká udivujú určitými prvkami inteligencie, ale je to preto, aby nám mohli slúžiť. Nezmierme sa s tým, že našimi predkami boli opice. Tie behajú dodnes po stromoch! Našimi predchodcami boli ľudia - hoci jednoduchší, ale nemáme pravo sa im smiať. My by sme už nevyrobili štiepanú industriu, kamenne nože a tenké kosáky z radiolaritu. Ťažko by sme prežili niekde vo vchode do jaskyne. Nevieme vyrobiť oheň bez zápaliek a tuhých rozpaľovačov. Oni to vedeli. Nevedeli by sme zabiť medveďa bez guľovnice, oni to dokázali. Keď hovoríme o vývoji, ten existuje vždy aj v živote jednotlivca. S prácou sa človek zušľachťuje, bez práce degraduje. Ak pravá ruka pracuje, tak je väčšia aj mocnejšia. Ak sa chrbtica nenamáha, tak sa kriví. Ako rodičia musia udržiavať dom, hoci ho už raz postavili, tak aj Pán Boh udržiava našu zem pri existencii, hoci ju už stvoril.

 

Na počiatku ľudských dejín došlo ku skratu. Do sveta vstúpil hriech a veľmi jednoducho a pritom hlboko duchovne je to opísané v prvých kapitolách knihy Genezis. To, že sa tam spomína jeden pár Adam a Eva, to nech nás netrápi. Vyjadruje to aj tú veľkú pravdu, že dejinami hýbu osobnosti, či už kladne, alebo záporne - nie masy. Ak pozorujeme ľudské dejiny, tak dáme tomuto tvrdeniu za pravdu. Už po tejto udalosti v Edene Boh oznamuje diablovi - hadovi, že sa určite nebude nudiť a že mu ľudí len tak napospas nenechá. „Nepriateľstvo ustanovujem medzi tebou a ženou, medzi tvojim potomstvom a jej potomstvom, ono ti rozšliape hlavu a ty mu zraníš pätu" (Gn 3, 15) Táto stať sa volá Protoevanjelium.

Vykupiteľ – Ježiš narodený zo ženy nemohol prísť ihneď. Ľudstvo sa muselo kultúrne pripraviť na prijatie radostnej zvesti. Ani my nedáme dieťaťu prečítať knihu, keď ešte nepozná písmenka. Tak muselo prejsť veľa storočí. Gréci so svojou filozofiou a so svojim bádaním pripravili pôdu na prijatie Ježišovho posolstva. Samozrejme, aj v knihách Starého zákona sa vynára postava Ježiša Krista. Proroci ho takisto predpovedali a nábožní Židia očakávali. Spomína sa aj v žalmoch.

Nemáme právo Ježišovi nič vyčítať. Počas svojho krátkeho života na zemi si „vychlípal" to najhoršie. Prijal údel spoločensky nechceného dieťaťa. Preto sa narodil v maštali. Akoby Izaiáš o tom písal: „Vôl pozná gazdu a osol jasle svojho pána" (lz 1,3a). Aj v minulosti to bolo bežné, že v zime sa zvieratká brávali do chalúpok a zohrievali sa spolu aj s domácimi. Takto niekedy žili naši pradedovia, pokiaľ ovšem nemali šľachticky pôvod. Aj o Ježišovi platia slová z knihy Múdrosti: „V plienkach som bol vychovaný a so starosťami" (Múdr 7, 4). Ježiš prijal život utečenca, polosiroty – sv. Jozef sa už nespomína v jeho dospelosti. Žil tichý život v Nazarete. Mlčal, aby mohol hovoriť. Ako to kontrastuje s našimi celebritami, ktoré niekým vyhodené vyletia do vzduchu ako svetlice, zažiaria, vyhoria a tvrdo, veľmi tvrdo dopadnú na zem. Namiesto toho, aby dovolili v tichu narásť svojim krídlam, aby tak mohli samostatne lietať, sú vyhadzovaní do vzduchu. Z praxe vieme, že dobré veci sa nedejú odrazu. Dobrý strom rastie pomaly. Rýchlo vyrastú iba lopúchy a burina. Ich použitie nebudem do detailov rozvádzať.

 

Ježiš zakúsil aj pokúšanie. Diabol mu ponúkol, aby bez námahy premenil kamene na chleby. Ježiš toto pokušenie odmietol. Ani jeden zázrak neurobil pre seba. Ak sa na nám niekedy predostiera možnosť mať „za malo námahy veľa muziky", tak to smrdí čertovinou. Na tejto vlnovej dĺžke fungujú podvodníci a my im nalietame. Nemôžeme Ježišovi vytýkať: „Ty nevieš, čo je to smäd, čo je to hlad, čo je to umierať v hrozných bolestiach mladý a všetkými opustený" Nemôžeme mu povedať: „Nevieš, čo to je plakať pri hrobe priateľa, nevieš, čo je to byť nespravodlivo posudzovaný len preto, že si sa stretával a rozprával s hriešnikmi, a so ženami. Navyše sluhovia farizejov povedali o Ježišovi: „Nikdy tak človek nehovoril" (Jn 7, 46). Ježišovo posolstvo presahuje ľudské myslenie. Ježiš nám ukázal, že nás ma rád a muselo ho to veľmi bolieť, keď ho nenávideli tí, ktorých mal rád. Ľudia však budú radšej nosiť desať lotrov na rukách, ako trpieť medzi sebou jedného proroka. Preto bol Barabáš prepustený na slobodu podobne ako mnoho kriminálnych živlov počas nástupu totalitných systémov. Veľmi veľký rozruch vyvolal film Umučenie Krista. Vraj je film brutálny. Zlé a cudzoložné pokolenie, vrahovia nenarodených deti a starcov, producenti hororov sú zrazu nejakí utlocitní! Nepovedal by som, že sú pohoršení, ako skôr nazlostení, že film otriasa prespatými kresťanmi. Ak by Ježiša vo filme skladali z kríza americkí vojaci a lekári by ho úspešne resuscitovali v Insbrucku a Ježiš by Bruselu odsúhlasil všetky homofilné a lesbofilné zakony, tak by to bolo v poriadku.  Film by nevyrušoval a my prispatí kresťania by sme uverili, že bol natočený podľa skutočnej udalosti. Čo tam bolo nereálne!? Utieranie krvi na dlažbe po bičovaní. Veď to isté robíme aj my, keď upratujeme na ceste po dopravnej nehode. Alebo plačúca Mária, ktorá sa rúti aspoň na chvíľu k Ježišovi a spomína? Ktorá matka sa usmieva pri umieraní svojho dieťaťa? Ktorá matka si nepremieta život dieťaťa, keď ju zalievajú slzy pri jeho truhle?

Človek nemohol ľudstvo vytiahnuť z biedy. Slepý slepého nepovedie. Musel to urobiť Boh. Boh, ktorý je mocnejší ako my a bol pred nami. Ten Boh musel vstúpiť do prostredia sveta. Prežívame teraz začiatok veľkonočnej doby. Prežívajme ju vo vedomí, že sme boli draho vykúpení a podľa toho pristupujme aj k Ježišovi ako k tomu, ktorý je nám veľmi blízky, lebo čo prežívame my, to pretrpel aj on a nebojme sa priznať, že je našim priateľom.

 

autor textu: Jozef Krišanda katolícky kňaz

článok bol publikovaný v marci 2005 v časopise Slovo zo srdca, roč. XII, č. 3

Комментарии
sign-in-to-add-comment
Fuj, ale toto už je odporné! Súkromné nálady a ohováranie na stránku, ktorú vidí celé Slovensko, fakt nepatrí. Ako môžete povedať, že neútočíte na žiadneho konkrétneho kňaza, keď ho menujete . Vaše policajné skúšky Vás k ničomu takému neoprávňujú!
Отправлено в 24.08.12 19:13 в ответ на Martin Lojek.
Ak niekto niekomu prenajme priestor na predajnú akciu šatstva, prenajal priestor.Majiteľ budovy nezodpovedá za to, čo onen prenajímateľ predáva.
Takže, ak máte chuť niekoho žalovať, tak je potrebné nájsť si pokladničný doklad a tam hľadať firmu, jej majiteľa ako zodpovednú osobu za tovar, ktorý sa predával. Ak by ste šli niečo reklamovať čo ste kúpili na príležitostnej predajnej akcii napr. v telovcični školy, asi by ste nešli vec reklamovať na riaditeľšstvo školy, ale u majiteľa toho obchodu.
A ešte jedna poznámka: dnes je svet tak prešpekulovaný, že určite ten nadpis je iba ponáškou na niečo, a nie je tým, čo sa domnievate. žiaden výrobca by neriskoval pokuty za kadečo.

napríklad taká značka oblečenia a obuvi a čo ja viem čoho ešte, FCUK, niekomu sa môže zdať, že tie dve písmenká v strede sú prehodené a že to je veľmi veľmi niečo neslušné... a pritom nie je. Ale upúta. Lebo ľudský mozog sa na slová pozerá ako na celok, "oskenuje" prvé a posledné písmeno a ponúkne varianty možného slova. Rozhodne na tomto fenoméne ľudského mozgu stavajú marketing mnohé firmy...
predpokladám, že tie tepláky boli tiež z takéhoto niečoho. aby to silno niečo pripomínalo, šokovalo, ponášalo sa na niečo, ale pri tom to bolo nepostihnuteľné. čo to je Fitler?
skúste si to dať do Googlu a okremmesta v štáte Mississippi nájdete aj Edwina Henryho Fitlera, a podľa neho pomenovaný park v Phyladelphii, a podľa mňa to je nenapadnuteľné a neopodstatnené.
Domnienky vydávať za fakty, ale už postihnuteľné môže byť.
Отправлено в 25.08.12 15:05 в ответ на Mária-Irma Danieliszová.
Osobné invektívy skutočne nepatria na túto stránku.
Je to o veľkej pokore o. Štefana, že Vaše komentáre ešte nezmazal. Osobne mu to veľmi doporučujem.
Prepáčte, ak som Vás urazila, ale keby to bola aj tisíc ráz pravda, prichádza mi um Ježišovo: Kto je bez viny, nech prvý hodí kameňom...
Отправлено в 25.08.12 15:35 в ответ на Mária-Irma Danieliszová.
Pánovi Andrejovi Rusnákovi vidím na krku františkánsky kríž, ktorý nosia poväčšine členovia tretieho rádu sv. Františka. Ak teda je pán Rusnák členom rehole františkánov, divím sa, ako takéto nenávistné reči môžu vychádzať z jeho úst, nakoľko sv. František oplýval veľkou láskou ku všetkým. Evka, ja by som tu nechal komentáre, pretože, ak je to osočovanie, tak je to aj dôkaz. I keď je otázne, či niečo takéto by sa dalo použiť. Ale nie som oprávnený sa miešať do niečoho, čo ide absolútne pomimo mňa. Ale riešiť takéto veci verejne na internete, nuž je to skutočne na zamyslenie.
Отправлено в 25.08.12 18:41 в ответ на Eva Vráblová.
no teda, Ferenčíková,ty nevieš ako sa píše Philadelphia??? Normálne sa za teba hanbím....ibažeby Phyladelphia bola nejaká budúca dedinka, na zelenje lúke, povedľa Hybe. emoticon
Отправлено в 25.08.12 18:56 в ответ на Otília Ferenčíková.
Strašné niečo s tebou ti poviem. Uč sa názvy miest emoticon
Отправлено в 25.08.12 19:46 в ответ на Otília Ferenčíková.
Boze milostivy,to co su tu za obvinenia knaza a hadky medzi pribuznymi?emoticonPan Rusňák,az ma srdce boli,ved svaty Frantisek a sv.Pater Pio by nikdy nemali ani zlomok zlosti,co ste tu napisaliemoticonVed ste vo Frantiskanskom tretom radeemoticon(Citala som celu regulu,uvazovali sme s manzelom o vstupe,ale necitim sa hodna.Ako mozete na zaklade ohovarok osocovat,nebojite sa?Nie knazov,ale Boha?Vedia o tom vasi predstaveni?Ved to nie je vobec v sulade s regulou.Pozrite si desatoro Patra Pia,ak sa aj na mna neurazite.Tu to vyzera na osobnu pomstu a ta nema v nasom srdci mat miesto.Nam ublizilo osocovanie velmi,taha sa s nami uz roky,ale preto neudavam,nemstim sa,ale zehnam,takze viem co to jeemoticonOtec Stefan mrzi ma,ze Vas tak osocili.
Отправлено в 26.08.12 0:29.
Je to dobrá vec, ak nás motivuje pokora a láska k spravodlivosti. Taká dobrá však už nie je, ak nás motivuje veľký hnev. Ten totiž skôr ničí, ako tvorí, skôr rúca, ako buduje. Boh je jediným spoľahlivým sudcom v tom, čo je správne a čo nesprávne. A nie je pobúrený. Pozná svoje stvorenie od začiatku až do konca a on jediný dokáže všetko vyriešiť dokonale spravodlivo. On jediný rozozná "dobré semeno" od "kúkoľa". Nemusíme teda chodiť a vytrhávať každú burinu, čo „možno vidíme“ v jeho záhrade. Súd je Božia vec, nie naša! Každý z nás sa, nanešťastie, dokáže presadiť v roli sudcu, poroty aj kata - a niekedy s katastrofálnymi následkami. Je takmer isté, že mylným posudzovaním človeka si do vlastného srdca sejeme kúkoľ pýchy, hnevu a oddeľovania sa. Ježiš nás preto varuje, že "akou mierou budeme merať my, takou sa nameria aj nám" (porov. Mt 7, 2).Svoju mieru však môžeme zmeniť! Môžeme poprosiť Ducha Svätého o jeho trpezlivosť a pochopenie aj pre tých, ktorí nás zranili alebo ktorých názory nás urazili... Pokiaľ sadíme semená lásky, určite zožneme dobrú úrodu.
Отправлено в 26.08.12 7:10 в ответ на Mária-Irma Danieliszová.
Svätý František, taký pokorný človek, by nikdy nesúdil a nenávidel biskupov Cirkvi. To, že vyjadril, že biskup je feudálom, myslel vo svojej pokore, že nemá túžbu sa stať biskupom a byť vyššie. Ježiš povedal, milosrdenstvo chcem! Milovať Cirkev a nadávať a odsudzovať ich kňazov, súdiť iných, čo samotní anjeli posúvali súd na Pána. Cirkev vraví, že uvedomelá láska je dôležitejšia a podstatnejšia. Obviňovať ženy zo zvádzania kňazov je však tiež len ďalší prejav nenávisti a to voči ženám. Cirkev hlavne učí mať úctu, rešpekt a lásku ku každému človeku, či už je kňaz alebo aj čistič kanálov. To je jedno.
Отправлено в 26.08.12 15:06 в ответ на Oľga Cárachová.
Som myslela- niebyť obrázka, že to písala nejaká malomestská klebetnica. Drby o farároch, kuchárkach a pod. boli aktuálne už v detstve mojej mamy, a tá umrela 97 ročné.....nič nového pod slnkom. A ak Vám to všetko tak vadí, prečo ste ešte katolík? Taká pekná stránka s myšlienkami na Jožka, a takto ju znahodnotiť...aká škoda.Bolo by lepšie zrušiť ju.
Отправлено в 26.08.12 15:14 в ответ на Oľga Cárachová.
Ešte k symbolom nacizmu. Mohla by som o tom písať knihy....mohla som sa narodiť v koncentráku, keby Pán nebol takmer zázračne ukryl moju mamku na takom mieste, kam žiaden nacista nezablúdil. Keď niekto požičia priestor na predaj bez toho aby mal času skúmať, o čo tam ide, má asi takú vinu akp vrátnik v nemocnici, keď pustí ženu, ktorá ide na potrat. Ale týmto už fakt končím, lebo si nechcem pokaziť povesť v našej farnosti.
Отправлено в 26.08.12 15:23 в ответ на Mária-Irma Danieliszová.
Navyše, v Písme sa píše o napomenutí medzi štyrmi očami. Potom o zohnaní svedkov. Všade sú potrební svedkovia, alebo dôkazy. Ešte platí prezumpcia neviny, pokiaľ naozaj nie je dokázaná jeho vina a je odsúdený. Žiaľ, ako napísala Mária-Irma, toto sú len nenávistné drby o farároch a cirkvi.
Отправлено в 26.08.12 15:33 в ответ на Oľga Cárachová.
.....Aj my máme radosť, keď môžeme robiť radosť iným. Potrebujeme mať radi druhých.
(Sme hnevliví, úražliví a pomstiví....za cenu dokázať svoju pravdu zabúdame na počiatočnú myšlienku, nie len pán Andrej ale aj pán Martin a ostatní, prečítajte si opäť myšlienky o. Jozefa Krišandu a debatu začnite ešte raz inde.)
Отправлено в 26.08.12 16:08.
Andrej Rusňák
komentar bol odstranený administrátorom portálu
Отправлено в 31.08.12 8:21 в ответ на Miroslav Čonka.
Prajem si, aby vám Pán Ježiš a Panna Mária obmäkčili srdce, vyliečili ho zo zranení a odstránili tú veľkú nenávisť, ktorú v ňom prechovávate. Svet sa nezmení hnevom a nenávisťou, ale úprimnou láskou, pokorou a vierou. Úprimne s vami súcítim. Viem, aké to je, ak človeka zožiera nenávisť, neodpustenia a zranenia z minulosti. Budem sa za vás modliť, aby toto všetko vás opustilo. Kresťan je povolaný k láske. Nie k hnevu. Nech teda nad nikoho hnevom slnko nezapadá.
Отправлено в 27.08.12 18:28 в ответ на Andrej Rusňák.
Vďaka žene-matke, sme na svete všetci.
Vďaka ženám- matkám sú na svete kňazi.
Vďaka nespoľahlivým otcom, chýbajúcim otcom, pijanom, tyranom sú zranené mnohé ženy i muži- ich deti.
Áno, sú aj ženy čo slopú. A nestarajú sa o deti. Ale je ( žiaľ iste) viac mužov, ktorí opúšťajú svoje rodiny, ktorí sa nestarajú o svoje deti, ako žien, ktoré by zdupkali od mužíčka s deťmi.
Nalejme si čistého vína. Kto k nám vstával v noci keď sme mali horúčky? Keď sme boli hladní či mokrí... Málokde to bol chlap. Do žien sa veľmi ľahko " kope" slovne i fyzicky.
Na vzťah sú potrební dvaja.
Už len pre fyzickú prevahu je jednoduchšie, ak muž znásilní ženu ako naopak.
A ten chlap, ktorý sa dá zviesť ženou je nepríčetný? Alebo neprítomný? On tam nebol ??? Na veľa vecí treba dvoch.

Chudák chlap ( áno aj kňaz je muž) ktorého znásilnila slabá žena. Nie je to tak, že sa niektorý muž nechá uniesť svojou telesnosťou a prestane sa ovládať? Muž má na nevere svojmu stavu rovnakú, ak nie o čosi väčšiu vinu (51%/49%) Lebo hlavou ženy je muž. A ak je muž pochabý.... tak je to hotové nešťastie.

Jožko Krišanda má krásny výrok "Máme byť kvasom a nie trkvasom!"
Hmm , rozmýšľam, prečo je ten kvas mužského rodu???

Ale aby som bola férová, existujú aj dnes svätí kňazi, existujú aj dnes svätí otcovia rodín a manželia, ktorí svoje zverené stáda priam na rukách nosia.
Poznám z každej kategórie niekoľkých vo svojom okolí.

Ja sama nie som bez viny a je mi ľúto, že zlyhávam, ale vstávam a idem ďalej, ...a teší ma, že Matka Ježiša Krista je tiež " len" ženou. Silnou, nepoškvrnenou, nežnou , milou, slabou, zachovávajúcou slová i ľudí vo svojom srdci.
A ešte jeden muž- muž činu. Pestún Ježiša. Jozef. Ak on rešpektoval celoživotný sľub panenstva Panny Márie a nezmocnil sa jej, aj keď bol ako tesne blízko...ženy pôvabnej a krásnej telom i dušou, a mal na ňu "plné právo" ich sobášom. Ako si Jozef dokázal poradiť so svojou telesnosťou. Ako dokázal ostať mužom a nebyť neverný svojmu poslaniu a svojmu zasväteniu sa Bohu.

Stavajme sv. Jozefa doprostred našich rodín ako vzor výchovy chlapcov a Pannu Máriu ako vzor pri výchove dievčat.

Pozrime sa do svojich rodín a robme v prvom rade poriadky tam.

V oku brata smietku vidíš a vo svojom brvno nezbadáš, platí pre mňa, rovnako aj pre teba, bratku, sestra.
Отправлено в 27.08.12 20:03.
...ešte niečo. Aký vzťah mal Ježiš k ženám? K svojej matke? Ku kajúcej hriešnici, k Marte a Márii, k Samaritánke? Kedy sa Ježiš správal povýšenecky k žene?
Rozčúlil sa pri peňazomencoch!!! Nie pri peňazomenkách!!!
Komu povedal Odíď odo mňa satan? žene? alebo mužovi?
Komu sa zjavil Ježiš ako prvému? Mužovi? Žene?
Narodenie anjeli zvestovali pastierom - mužom. Ale zmŕtvychvstanie žene ako prvej. Akej žene?

Zabúdame na to, že všetci sme vykúpené ľudstvo, že sme svätí. Muži i ženy.

Boh nás stvoril na svoj obraz, ako muža a ženu nás stvoril.

Nenadávajme jedni na druhých. Potrebujeme sa navzájom. Milujme sa navzájom. Ako Boh miloval nás.
Nikto nie je nadradený a nikto nie je ten, čo má stále iba čušať.

Ale jedno máme my ženy iste jedinečné- materstvo.
Chlapi (aj keď sú " technicky" schopní vraj vynosiť embrio na stene hrubého čreva) tehotní asi nebudete a rodiť sa vám asi tiež nepodarí.

A trochu viac úcty voči žene-manželke- matke by hádam nikomu nezaškodilo.
Отправлено в 27.08.12 20:15 в ответ на Otília Ferenčíková.
Otílka, pekne si to napísala. Sv. Jozef mal nazirejský sľub na celý život. Bol teda zasvätený Pánovi ako aj Panna Mária a nesmel teda mať pohlavný styk. Preto je aj pojem Jozefovské manželstvo, kde sú dvaja ako manželia a majú manželské sľuby, ale zložili aj sľub celibátu. Naozaj takéto niečo existuje. Celibát je niečo vznešené by som povedal. Človek sa rozhodne odovzdať niečo dôležité Pánovi a vzdať sa toho. Vzdať sa nároku na deti. A to je ťažké, ako aj na samotnú rozkoš.O to je to vzácnejšie, ak sa rozhodnú žiť takto manželia spoločne. Zabolelo ma hlavne to, ako pán Andrej použil to Panna Mária. Naša Matka mi je veľmi drahá. Ale odpúšťam, lebo tak to chcel aj Pán Ježiš. Pekne si napísala o ženách. Pochvala!
Отправлено в 27.08.12 21:05 в ответ на Otília Ferenčíková.
Otka,vyborne si to napisalaemoticonK tomu,co pisal pan Rusnak,ze neznalost zakona neospravedlnuje,velmi sa myli,mozno v ludskych zakonoch to plati,ale nie v Bozich.Trebars niekto vbehne v rychlosti pod auto,moze za to vodic???Nie,nebolo to vedome a dobrovolne.Ak niekto vidi niekoho na ceste a dupne na plyn,moze za to,moze,lebo to bolo vedome a dobrovolne.Takze co tam predavali,je trosku pritiahnute prirovnat k predaju drog.Kedze to bolo satstvo.Pannu Mariu takto zhanobit a urazit zenu,krora si prezila tolko a aj tak ma silnu vieru?Achemoticon((((Pan Rusnak,takze zeny zvadzaju a chudaci muzi?Hmmm.Frustrovany tu asi je malokto,tolko ako ste vy.Tolko nenavisti a nelasky som videla len parkrat v zivoteemoticon(Co keby ste namisto bleskov hromov,boli trochu menej hruby.Modlim sa za Vas.Kto ma pravo sudit?Jedine BOH,nie my.
Отправлено в 28.08.12 15:25 в ответ на Otília Ferenčíková.
Tak teraz viem, že čo sa týka otca Hrbčeka, tak ho stopercentne osočujete a vymýšľate si klamstvá. Mňa osočujete z toho, že som sa zúčastnil duhového pochodu, len na základe toho, že sa na niekoho podobám? A to sa idete obháňať tu nejakým školením? Nedajte sa vysmiať, lebo ak takto viete niekoho obviňovať, čo je čisté osočovanie a nie je na tom nič pravdy. Vyhlasujete o mne, že som liberál a to ma vôbec nepoznáte. Šírite tu len samý jed. Beriete si nadarmo do úst meno Matky Božej čo je hriech proti prikázaniu. Stačí si pozrieť katechizmus. Osočujete ľudí a vymýšľate si nepravdy. Ja som na vás nijako ničím neútočil a nepriamo ste ma označili za homosexuála. Môžem povedať teraz o vás toľko, že ste klamár. Lebo ak klamete ohľadom mňa a vymýšľate si, tak môžete tu klamať a vymýšľať si o všetkých. Je mi ľúto toho, že určite nosíte v sebe plno zranení, ktoré sú neuzdravené. Budem sa za vás i naďalej modliť a prosiť za vaše duchovné uzdravenie. Mali by ste ísť na spoveď za toto všetko čo ste tu popísali. Ale neviem, či ešte na ňu chodíte, ak máte takéto zmýšľanie o našich kňazoch. Aj keď ma tu urážate, urážate aj Najsvätejšiu Pannu, čo ma bolí, tak vám žehnám v mene nášho Pána Ježiša. Nemyslím si o vás, že ste zlý človek. Myslím si, že ste zranený v duši. Prajem vám, aby ste našli Kristov Pokoj!
Отправлено в 28.08.12 20:18 в ответ на Otília Ferenčíková.
Показывается результатов: 21 - 40 из 44.
из 3

Vitajte v BLOGU

Milí návštevníci môjho blogu.

 

VITAJTE

 

a cíťte sa pri čítaní blogov dobre.

 

Odporúčam Vám hlavne tieto kategórie:

Maľované žalmy

Úvodníky

Články Jozefa Krišandu