Štvrtok Veľkého týždňa 2015 – KRISTOVO TELO A KRV

Ústredným a stále prekvapujúcim tvrdením Katolíckej cirkvi je, že Ježiš je reálne, skutočne a podstatne prítomný pod spôsobmi chleba a vína.

Utorok Veľkého týždňa 2015 – ZÁPAS POKRAČUJE

Ako kresťania sme sa potešili, že Ježiš Kristus je Pán.

Pondelok Veľkého týždňa 2015 – NOVÝ CHRÁM

Svätý Marek nám hovorí, že Ježiš vstúpil do svätého mesta Jeruzalema z východu: „Keď sa Ježiš a jeho učeníci priblížili k Jeruzalemu, k Betfage a Betánii na Olivovej hore...“

Kvetná nedeľa 2015 – VPLYV KRISTA NA SVET

V túto Kvetnú nedeľu by som rád pouvažoval o kráľovi a oslovi.

Sobota po 5. pôstnej nedeli 2015 – VYKUPUJÚCE UTRPENIE

S Ježišom Kristom vstúpilo do sveta niečo úplne nové, niečo, čo sa veľmi páči Bohu, a preto to má pre nás spásny význam.

Streda po 5. pôstnej nedeli 2015 – NAVIAC

V živote sú neobvyklé a vzácne okamihy kedy cítime, že za závojom našej zmyslovej skúsenosti je ešte niečo naviac.

Utorok po 5. pôstnej nedeli 2015 – Nové mechy

Keď sa pozrieme naskrz stáročiami všimneme si, že znamením kresťanstva je radosť.

Pondelok po 5. pôstnej nedeli 2015 – Pastier Kráľ

Názov Dobrý Pastier vyjadruje osobnú povahu nášho vzťahu s Ježišom.

5. pôstna nedeľa 2015 – Pastierov hlas

Dobrý pastier, ktorý je naozaj pozorný k svojim ovciam, pozná charakteristické hlasy svojich chránencov.

Sobota po 4. pôstnej nedeli 2015 – Dobrý pastier

Kresťanov už dvetisíc rokov dojíma vznešené stožnenie Ježiša ako Dobrého Pastiera.

Piatok po 4. pôstnej nedeli 2015 – ZVIERATÁ A ANJELI

Stredovekí učenci hovorievali, že človek je určitým druhom mikrokozmu, pretože nesie v sebe duchovnosť a fyzickosť.

Štvrtok po 4. pôstnej nedeli 2015 – ZEMSKÉ ŠELMY

Počas Pôstneho obdobia môžeme a by sme aj chceli zápasiť s tým, čo nazývame „živočíšne vášne.“

Utorok po 4. pôstnej nedeli 2015 – KRISTUS NÁS OSLOBODÍ

Príbeh Lazára má pre nás bohatý význam, zvlášť v pôstnom období.

Pondelok po 4. pôstnej nedeli 2015 – LAZÁR, POĎ VON!

V evanjeliovom rozprávaní Ježiš vzkriesil z mŕtvych troch ľudí: Jairovu dcéru, syna vdovy z mesta Naim a Lazára.

4. pôstna nedeľa 2015 – ZÁVEREČNÝ NEPRIATEĽ

Sme v polovici pôstu, čo znamená, že pomaly začíname vidieť utrpenie a smrť Ježiša Krista.

Sobota po 3. pôstnej nedeli 2015 – DUCHOVNÁ SLEPOTA

Počas pôstneho obdobia sme často pozvaní konfrontovať sa s našou duchovnou slepotou.

Piatok po 3. pôstnej nedeli 2015 – VŠETKO JE DAR

Podobenstvo o márnotratnom synovi nám hovorí všetko, čo potrebujeme vedieť o našom vzťahu k Bohu; treba byť ale pozorný na jeho detaily.

Štvrtok po 3. pôstnej nedeli 2015 – BOH NÁRODOV

Aj keď z veľkej časti biblického posolstva cítime útechu, nie vždy Biblia prináša potešujúce správy.

Streda po 3. pôstnej nedeli 2015 – BOŽÍ OČISTNÝ HNEV

Pri čítaní udalosti o Očistení chrámu by sme mohli predpokladať, že to bolo prvýkrát v histórii Židov, žeby chrám bol poškvrnený a žeby bolo nutné upevniť jeho význam.

Pondelok po 3. pôstnej nedeli 2015 – ČISTENIE NAŠICH VLASTNÝCH CHRÁMOV

Včera sme videli, ako je pôstna doba skvelým časom na vyčistenie chrámu našich sŕdc.

3. Pôstna nedeľa 2015 – ČISTENIE CHRÁMU

Chrám v Jeruzaleme bol všetkým pre starovekých Židov.

Sobota 2. pôstneho týždňa 2015 – BOŽIE SVETLO A LITURGIA

Včera sme hovorili o božom svetle, ktoré sa ukazuje prostredníctvom svätých mužov a žien.

Piatok 2. pôstneho týždňa 2015 – BOŽIE SVETLO

Jedným z kľúčových momentov udalosti Premenenia je božie svetlo, ktoré vyžaruje z Ježiša.

Štvrtok 2. pôstneho týždňa 2015 – VONKU Z BEŽNÉHO SVETA

Už sme pred časom spomenuli, ako Mojžiš a Eliáš predstavujú Zákon a Prorokov.

Streda 2. pôstneho týždňa 2015 – POUČENIE V MODLITBE

Keďže pokračujeme v našich pôstnych meditáciach, chcel by som využiť príbeh Premenenia aj ako príležitosť na uvažovanie o podstate modlitby.

Utorok 2. pôstneho týždňa 2015 – VÝZNAM PREMENENIA

Pri Premenení Mojžiš reprezentoval Zákon a Eliáš reprezentoval prorokov.

Pondelok 2. pôstneho týždňa 2015 – STRETNUTIE S BOHOM NA HORE

Premenenie malo, samozrejme, veľmi veľký význam pre prvých kresťanov.

2. pôstna nedeľa 2015 – AKEDA A PREMENENIE

Cez biblické úryvky nás Cirkev žiada, aby sme uvažovali nad príbehom Abrahámovej viery v spojitosti s evanjeliovým príbehom Premenenia Pána.

Sobota 1. pôstneho týždňa 2015 – DOBRODRUŽSTVO VIERY

Kedykoľvek Biblia hovorí o Abrahámovi, hovorí o viere, pretože Abrahám je náš otec vo viere.

Piatok 1. pôstneho týždňa 2015 – ZÁKON DARU

Príbeh Abraháma nás núti, aby sme sa postavili pred najhlbšiu a najdesivejšiu z právd našej viery.

Štvrtok 1. pôstneho týždňa 2015 – POSLÚCHAŤ BOHA

Jedným z najhroznejších príbehov v celej Biblii je príbeh starovekými izraelitmi nazvaný akeda, teda spútanie Izáka.

Streda 1. pôstneho týždňa 2015 – ODOLÁVANIE BOŽEJ MOCI

Minulý týždeň sme sa pozreli na pokušenie záhrady a pokušenia púšte.

Utorok 1. pôstneho týždňa 2015 – TRETIE POKUŠENIE

Prvé dve pokušenia boli celkom jasné: zmyslové potešenie a moc.

Pondelok 1. pôstneho týždňa 2015 – DRUHÉ POKUŠENIE

Potom, čo sa nepodarilo na prvý pokus zložiť Ježiša priamym a relatívne krutým spôsobom, diabol hrá jemnejšiu hru: „Diabol ho vzal a v jedinom okamihu mu ukázal všetky kráľovstvá sveta.“

1. pôstna nedeľa 2015 - PRVÉ POKUŠENIE

Pokušenia, ktorým Ježiš čelil, sa nám môžu zdať nezrozumiteľné, a teda vzdialené, ale v skutočnosti tkvejú v srdci každého ľudského pokušenia.

Piatok po popolcovej strede 2015

Náš Boh je Boh živý a chce sa s nami podeliť o svoj život.

Štvrtok po popolcovej strede 2015

Začneme na začiatku, a to vojdením do záhrady.

Popolcová streda 2015

Na začiatku basebalovej sezóny musí tréner priviesť svojich hráčov späť ku základom tejto hry.

Blogy (Pôst 2015)

« Назад

Streda po 3. pôstnej nedeli 2015 – BOŽÍ OČISTNÝ HNEV

Pri čítaní udalosti o Očistení chrámu by sme mohli predpokladať, že to bolo prvýkrát v histórii Židov, žeby chrám bol poškvrnený a žeby bolo nutné upevniť jeho význam.

Pri čítaní udalosti o Očistení chrámu by sme mohli predpokladať, že to bolo prvýkrát v histórii Židov, žeby chrám bol poškvrnený a žeby bolo nutné upevniť jeho význam. Ale to nie je tento prípad. Už v Druhej knihe Kroník čítame: „Kniežatá Júdove, kňazi a ľud pridávali neveru k nevere, konali všetky ohavnosti národov a znečisťovali  Pánov chrám.“

To je tragédia izraelskej histórie. Národ, ktorý mal byť nositeľom Božej svätosti, sa stal bezbožným. A chrám, ktorý mal byť príbytkom Božím, sa stal miestom ohavností. 

Boh sa teda vzdal? Nie, k ľuďom posielal posla za poslom, aby ich privolali späť ku svätosti. Izajáš, Ozeáš, Jeremiáš, Ezechiel, Daniel, Abrahám, Izák, Jakub, Mojžiš, Jozue a Eliáš – títo všetci boli poslovia Boží, vyzývajúci Izrael vrátiť sa k vernosti, „pretože [Boh] mal súcit so svojim ľudom.“

Napriek tomu Izrael zostal neveriaci: „zosmiešňovali Božích poslov, pohŕdali jeho varovaniami a posmievali sa jeho prorokom.“ A v tomto momente sa prebudil hnev Pána.

Boží hnev nie je emocionálny výbuch hnevu Boha; je to božia vášnivá túžba dať veci do poriadku. Niekedy, keď sú veci už príliš zlé, jednoducho musia byť očistené. Opravné prostriedky a polovičaté opatrenia nefungujú: nazýva sa to dôkladné upratovanie. Preto Boh používa sekundárne príčiny s cieľom realizovať svoju vôľu: „Ich nepriatelia vypálili dom Boží, zbúrali múry Jeruzalema, podpálili všetky jeho paláce a zničili všetky cenné predmety. A tí, ktorí unikli meču, boli odvedení do zajatia do Babylonu.“

Čo to má spoločné s nami? Pomáha nám to interpretovať vlastné katastrofy. Čo to znamená, keď sa manželstvo rozpadne, alebo milenec je zabitý? Ako sa pozerať na to, keď sme stratili svoju prácu, alebo našu cirkev trasú škandáli? V takýchto prípadoch sa nemôže jednať o prebiehajúce očisťovanie, že niečo treba vyčistiť a vyjasniť?

V Biblii je negatívne v nestálej službe väčšiemu pozitívu. Ale deje sa to Božím spôsobom a Božím harmonogramom. To znamená, že si nikdy nesmieme zúfať; nikdy sa nevzdať, aj keď udrie katastrofa. Boh celý proces sleduje a je pod jeho dohľadom.

Комментарии