« Back

Ich oblečenie rozpráva...

Ich oblečenie rozpráva...

Iste poznáte známu báseň - Vízia, ktorá bola napísaná na stene nejakej kotolne, no rozšírila sa do postupne do celého sveta. Je o tebe a o mne... o nás kresťanoch. No je o tebe a o mne? http://www.youtube.com/watch?v=8qFfIgUCsb0

Kráčala som si minule mestom, mala som dosť času. Stretávala som rôznych ľudí, všímala som si ich tváre, avšak najmä ich oblečenie. Chalani ako tak, baby polovyzlečené, bol horúci letný deň. Zrazu som si ich chcela všímať viac, obzerala som sa a pýtala sama seba, či je to naozaj móda, alebo výstrelok. Zrazu ma oslovilo jedno dievča, ktoré bolo iné, oblečené moderne, nie však vyzývavo. Zaujala ma, bola iná. Prišla ku mne bližšie a všimla som si jej krížik na krku. Zrazu mi bola jasnejšia jej "inakosť".

Spomenula som si na báseň "Vízia" a vetu, ktorá mi bola vždy veľmi sympatická - "ich oblečenie rozpráva..." Vždy som si to spájala s kresťanským oblečením, s krížom na tričkách a kresťanskými nápismi či motívami. Zrazu mi to však bolo jasné - nie, to nie je o nejakých posolstvách na oblečení - tým posolstvom je oblečenie samo. Minulý víkend som bola na Campfeste a veľmi ma prekvapilo, ako niektoré baby chodili stroho oblečené. Nemyslím si, že tým, že som kresťan, musím nosiť roláky a visiace tričká, aby som sa pod oblečenie musela ukrývať. Avšak je správne obliekať sa vyzývavo, zvodne, nosiť mini mini mini sukne či prekrátke kraťasy, tričko, ktorého výstrih siaha až po pás? Neviem baby - kresťanky, či vám to nemá kto povedať, ale neprovokujeme mužov viac, ako treba? Nepriťahujeme svojim oblečením (zoblečením) ich pohľady a nenútime ich srdcia, aby nemali celkom čisté myšlienky... ??? O čom (kom) rozpráva tvoje oblečenie? Je to tak v poriadku? Sú to len otázky, nad ktorými sa zamýšľam, pravda môže byť úplne inde, každý to vidí inak. Avšak, je dobré sa niekedy zamyslieť a odpovedať si možno na tie moje otázky.

Veľmi sa mi páčia pekne a zladene a moderne oblečené baby, aj ja sama sa rada pekne vyobliekam :)

Pane, daj nech naše oblečenie rozpráva (o Tebe) :)

Previous Next
Comments
sign-in-to-add-comment
Naopak, Mirko. Pekne si to napisal v tvojom komentari. Dakujem ti za tvoje komentare.
Posted on 8/24/12 4:42 PM in reply to Miroslav Čonka.
Pekne si to napisala, prosim nepochop moj komentar nespravne. mala som na mysli urazanie sa jedneho na ineho. Nie inak. Nie ako narazku, alebo pod. na tvoj komentar.
Posted on 8/24/12 4:44 PM in reply to Veronika Florkova.
Aha, nepochopil som. Myslel som, že tu niekoho ja urážam.
Posted on 8/24/12 5:41 PM in reply to Mária Künzl.
Ak Ti to vadí, svoje príspevky vymažem. Nie som urazená, ale ja nechcem nikoho raniť.Áno,pozažívala.. Mám svoj vek a boli krásne, ťažké i veselé chvíle.
Posted on 8/24/12 7:32 PM in reply to Eva Baranovičová.
Jejda nevadí, naopak! Obdivujem ťa koľko skúseností nám môžeš odovzdať. emoticon
(ospravedlňujem sa, ak som sa vyjadrila nejasne)
Posted on 8/24/12 7:46 PM in reply to Mária-Irma Danieliszová.
Zvláštne, že tí katolíci sa zrazu tu nehádajú emoticon
Posted on 8/24/12 7:48 PM in reply to Eva Baranovičová.
pani Maria Irma, nemazte svoje komentare prosim. Su tam velmi cenne veci. Musime hovorit aj o negativach aby sme pomohli dalsim ktori by sa tiez mohli popalit.
Posted on 8/24/12 7:53 PM in reply to Mária-Irma Danieliszová.
ja som ani nepochopila pani Maria Kunzl na co sa ten vas komentar odvolava, lebo ked je tych komentarov mojich tu viac, MK nenapise na ktory z tych komentarov ste reagovali. :-) aj ho citam teraz len ten kometar ked su tu aj dalsie dva vysvetlujuce. :-) Vsetko je v poriadku. :-)
Posted on 8/24/12 8:00 PM in reply to Mária Künzl.
aj ja som nad tym rozmyslala ze je to zaujimave. :-))))
Posted on 8/24/12 8:01 PM in reply to Viera Dedíková.
samozrejme, že svätá omša nie je zábava, a ak mi to situácia umožňuje, tak aj do kostola sa oblečiem inak ako bežne, ale čo z odevu, ak v srdci človek nie je pripravený, nikoho nejdem súdiť či sa oblieka tak alebo tak, niekto má súdnosti viac, iný menej, v dnešnej dobe ide skôr o to, či to oblečenie je čisté a cudné, ale ak ho niekto nemá, radšej nech nejde do kostola? alebo človek, ktorý sa vracia z práce, či turista, ktorý dá prednosť sv. omši a až potom ide do hôr, tak kvoli oblečeniu radšej nech nejde? ak by sa mal človek toľkokrát prezliecť, už by tú sv. omšu nemusel stihnúť...
Posted on 8/25/12 8:26 AM in reply to Mária Künzl.
priatelia, často ako ľudia máme problém v komunikácii zoči - voči a nie to ešte v tejto písanej forme, zachovajme pokoj a lásku k tomu druhému emoticon
Posted on 8/25/12 8:30 AM.
Janka, nie, to určite nie, ale vieš, to naše oblečenie môže pohoršovať. Preto by sme mali mať na mysli aj slová apoštola Pavla, ako aj samého Pána Ježiša a nepohoršovali sme. Ak aj prídeme takto na omšu, mali by sme ostať radšej niekde vzadu v kostole, kde nebudeme veľmi na očiach, aby sme zbytočne nepohoršili. A sú kňazi, ktorí ti počas nedeľňajšej omše ani nedajú prijímanie, ak prídeš nevhodne oblečená. Ale zdôrazňujem práve tú omšu v nedeľu teraz.
Posted on 8/25/12 8:43 AM in reply to Janka Novajovská.
v tomto s tebou súhlasím, v takomto prípade ostávam vzadu alebo idem do sakristie
Posted on 8/25/12 10:31 AM in reply to Miroslav Čonka.
zasnem, co vsetko sa da prebrat pod clankom o obleceni emoticon tesim sa, ze sa tu rozprudila taka debata, miestami som sa uz stracala. myslim, ze to netreba az tak nejak mega prezivat, mojim blogom som chcela napisat len par otazok na zamyslenie, nie na sudenie ludi. ako napisala Janka, nikto z nas nedokaze vidiet do srdca cloveka a velmi lutujem ludi, ktori na nedelnej svatej omsi nemaju nad cim rozmyslat, iba sa pohorsovat nad inymi. pisali ste o charizmatickom hnuti a o pyche... priznam sa, ze ja tiez zrejme patrim do tohto hnutia a ludia, ktori miluju Boha a prezivaju k nemu "charizmaticky" vztah mi v zivote najviac pomohli, prave ked som stala na krizovatke zivota a keby som ich nestretla, neviem, ako by to dopadlo, ale neverim, ze nejak slavne. Ano, charizmatici urobili vela chyb, ale to je kvoli ludskej stranke, nie tej duchovnej alebo charizmatickej. myslim si, ze v kazdom "hnuti" v katolickej Cirkvi sa najdu taki, ktori pochybia, preto nejak posudit charizmaticke hnutie ako nedoveryhodne je podla mna prave ta pycha, ktoru niektori hladaju medzi charizmatikmi... verim, ze sa nikoho nedotknem mojim komentarom. Kludne mi napiste mail alebo spravu tu na MK a mozeme si aj osobnejsie podebatit... casto sa mi stava, ze ludia, ktori nie su charizmatici sa spravaju, akoby oni boli nieco viac... je o smutne...
Posted on 8/25/12 9:40 PM in reply to Janka Novajovská.
moj mail je slivockaa@gmail.som
Posted on 8/25/12 9:41 PM in reply to Livka Kleinová.
Livka myslim ze nikoho nezranis tymto komentarom.Ja som pocula od nasho pana farara aj opacny priklad, ked si charizmatici mysleli ze su viac nez obycajni veriaci. Samozrejme nie vsetci, ako aj medzi necharizmatikmi nie su vsetci taki co sa povysuju nad charizmatikov. To je ta nasa slaba ludska prirodzenost.
Posted on 8/25/12 9:49 PM in reply to Livka Kleinová.
Kočky, vydržať, to máme aj u nás u fokolárov....kde sa hlásime k jednote...Veronika a iní majú pravdu. Sme ľudia s chybami. A slovká ako prepáč,
priznať si chybu sú niekedy čarovné a urobia zázrak.
Posted on 8/25/12 10:07 PM in reply to Veronika Florkova.
Nemyslím si, že by som vyjadroval, že som niečo viac. Je mnoho vecí, ktoré zvádzajú ku pýche. A tiež používanie chariziem nie je pre každého vhodné. Takýto ľudia by mali byť hlavne silný vo viere a uzdravení zo všetkých zranení. Každý pokrstený má nejaké charizmy,niekto si ich však je vedomý a používa ich cielene, iný zas ako vystrelí a ani netuší, ale o rôznych nástrahách by vedeli povedať najlepšie kňazi a charizmatici. Z vlastnej skúsenosti viem, že takýto kňazi si veľmi pozorne a opatrne vyberajú ľudí, s ktorými budú pracovať. Naozaj to tak je. U mnohých z nás pracujú rôzne charizmy a rôzne ich používame. Ale čo sa týka vážnejších vecí už, tak je to nebezpečnejšie. Nie som proti tomuto nijako, som z Košíc a tu je silno cítiť tú charizmatickú obnovu. Duch Svätý tu lieta všade doslova. Sám sa neraz zúčastňujem aj takýchto charizmatických stretnutí.
Posted on 8/25/12 10:37 PM.
Možno niektoré komentáre mohli tak vyznieť, že kritizujú určitú skupinu (napr. charizmatikov). Ale nemyslím si, že boli takto myslené. Skôr boli použitéi ako príklad, keď aj dobre mienené gesto (dvíhanie rúk, modlitebná šatka) môže namiesto dobra priniesť skôr vyrušenie. Alebo narušenie jednoty.

Napr. bolo obdobie, keď si niektorí ľudia na "Baránok boží" kľakali a iní ostávali stáť. Riešili sme túto otázku aj s kňazom. A jeho odpoveď mi ostala hlboko v srdci. Povedal, že je síce správne stáť, ale jednota je nadradená. Takže keď sú vo farnosti naučení kľačať a celý kostol kľačí, nie je dobré, keď jeden sa postaví. Tým by narušoval jednotu modlitby. A zároveň by bol vystavený silnému pokušeniu pýchy "ja som ten, čo to robí správne, ostatní by sa mali tiež postaviť."
Posted on 8/26/12 6:49 PM in reply to Livka Kleinová.
Výber z jedného článku zo stránky Magnificat Slovakia :

Nedávno som navštívil Ukrajinu. V pravoslávnych kostoloch som si všimol, že ženu bez šatky a sukne nepustia do vnútra. Pýtal som sa známeho pravooslávneho kňaza, že prečo je to tak? Odpovedal mi, že pravoslávna Cirkev dáva najavo ženám, aby neboli feministkami. Lebo FEMINIZMUS NIČÍ ŽENU!

Áno, som presvedčený, že feminizmus ničí ženu, jej krásu, jej úlohu… Nebudem teraz citovať zo Svätého písma o žene, ale aké sú výsledky feminizmu? Stačí sledovať, čo všetko podporujú feministky. Podporujú potraty a ďalšie nemorálnosti. Jedna feministka v Kyjeve chcela vyjadriť nesúhlas, že boli členky skupiny odsúdene na dva roky. Ako vyjadrila svoj nesúhlas? No tým, že na verejnosti a pred kamerami televíznych staníc znesvätila kríž.

V názve článku som uviedol, že patrí vôbec Pussy Riot do väzenia? Na túto otázku nech si odpovie každý sám. Pripomeniem však, že na Slovensku by za takéto vystúpenie v kostole dostali väčší trest (2 až 5 rokov).
Posted on 8/27/12 10:39 PM.
Showing 61 - 80 of 88 results.
of 5