Blogs

« Back

Čo by na to povedal Ježiš?

Čo by na to povedal Ježiš?

Neviem. Nie som ešte zbehlá v citovaní Písma a ani by som nepoužila jeho citácie na tento účel, lebo sú to slová svätého Boha...

 

Neviem, čo by povedal Ježiš niekomu, kto by o sebe povedal, že je ateista. Myslím, že by na neho vôbec nenaliehal podobným spôsobom, ako sa to deje kilometrovými komentármi na blogu jedného z nás...

Je až podivuhodné, s akým zápalom sa oháňame slovami v komentároch, viac alebo menej vyberanými, od "jemných" napomínaní, cez konštatovania až ku "výzvam" k niečomu. No všetko málo osoží, vôbec nič to neosoží. Sú to argumenty do vetra, škoda času. Keby sme s takým zápalom bojovali na poli, kde nás posiela Pán... Tam by to bolo na osoh.

 

Ježiš sa nikomu nevnucoval svojim učením, naopak. Priťahoval ľudí svojim vystupovaním, Boh v  osobe človeka, ktorý vyžaroval moc. Nepoužíval moc na "obracanie" niekoho pre svoje respektíve Otcovo učenie... Získal si srdce človeka pohľadom, slovom, ktoré vyslovil, hovoril skôr krátke vety, nie komentáre bez konca... Áno, On bol a je Boh. On vie, ako sa možno priblížiť k niekomu, kto ho hľadá a nech je to ktokoľvek -  hebrej, grék, ateista, mýtnik, hriešnik, malomocný, colník a neviem kto všetko, ten človek bude celý bez seba, že Ježiš našiel jeho! 

Ježiš nechodil k tým, ktorí ho odmietali, od nich odchádzal. Ľud  šiel za ním, lebo chceli počuť jeho slová.

Medzi mýtnikov a hriešnikov šiel Ježiš pre jedného človeka, na ktorom videl túžbu po pravde, túžbu po Bohu a otvorené srdce.

Ježiš vyžaroval pokoj, múdrosť z neho žiarila, každý, kto ho počul, sa čudoval a nebol schopný odpovede, iba žasol nad jeho slovami.

Ježiš uzdravil dotykom rúk, slovom, modlitbou.

Ježiš sa pýtal človeka: "Čo chceš, aby som ti urobil?" Nikoho nepresviedčal slovami, ani iným spôsobom, aby sa dal pokrstiť, uzdraviť. Ľudia o to žiadali Jeho.

 

A človek?

Ateista alebo ktokoľvek, nech má akékoľvek "zaradenie" od ľudí, nech má akékoľvek argumenty pre alebo proti existencii Boha, ak stretne Boha, spadnú z neho slová a užasne ako tí mnohí v Písme... Užasne nad tým, ktorý má moc...

Možno povie: "Abba" Otecko...! Kto vie - Boh vie. Boh vidí srdce človeka. A slová zostanú slovami, Srdce je dôležité, srdce je podstatné. Do srdca iného človeka nevidí nikto z nás.

 

Toľko k tomu, čo by asi robil Ježiš a čo môže urobiť človek.

Máme sa čo doúčať. Máme ešte čas a možnosti. Mohli by sme pre zmenu skúsiť zasa budovať mosty a nie stavať múry komentárov a rozdelenia určovaním kategórií, kto je čo, kto je kto alebo kto je ako my?

Mám nádej. Nie sme zlí, ako sa spieva v jednej piesni. Sme len niekedy príliš rýchli s komentovaním, tlačia nás naše emócie. Naša komunikácia sa stále vyvíja. Aj na tej sem tam zbabranej dozrievame. Vďaka Bohu.

 

Takto to vidím ja.

Poslúžilo mi to na zamyslenie sa.

 

Vydáme počet za každé slovo...ktoré nebolo povedané, napísané s porozumením a úctou k inému človeku, aj za premrhaný čas písaním slov bez  lásky.

Ateisti nemusia byť "neobrátení", majú milosti tak ako ich máme aj my kresťania. Mnohí sú pokrstení. Mnohí z nás  znova ukázali, ako sa to nerobí. Mohli by sme si zopakovať niečo o obyčajnej komunikácii. Mohli by sme si pozrieť,  ako by komunikoval Ježiš, ktorého príklad v živote nasledujeme.

!+ MK

Comments
sign-in-to-add-comment
ČO DOKAZUJE EXISTENCIU BOHA?
TO, ŽE O ŇOM TOĽKO HOVORÍME A PÍŠEME A MYSLÍME.
.......................................
Keď som sa rozhodovala pre zasvätený život, pýtala som sa predstaveného, akú môžemmať istotu, že mám povolanie?
A on mi odpovedal: Už len to, že toľko na to myslíš.
Posted on 3/5/13 10:28 PM.
Áno!!!!!!!!!!!! Ako vždy, trafila si klinček na hlavičke! Vďaka, Irmuška!
Posted on 3/5/13 10:40 PM in reply to Mária-Irma Danieliszová.
Marek Bôžik
My neodmietame existenciu, my máme presvedčenie, že Boh vôbec neexistuje. Z toho dôvodu naprosto ignorujeme možnosť večného života. Netúžime po ňom, pretože pre nás nejestvuje.
Posted on 3/5/13 10:41 PM in reply to Denisa Mitterová.
Marek Bôžik
To nedokazuje Boha,že o ňom veľa hovoríme. Pretože o Krišne je ešte viacej textov ako je biblia a je to starší boh (vyznáva sa dlhšie). To značí, že ak by sme mali dať kritérium existencie boha množstvo slov, ktoré o ňom padnú, potom indický Krišna určite vyhráva.
Posted on 3/5/13 10:43 PM in reply to Mária-Irma Danieliszová.
Marek Bôžik
//Myslím, že rozumiem, čo si chcel povedať. Mám dôkazy...//

To nieje dôkaz a dá sa to poprieť strašne jednoducho. Stačí keď si uvedomíme, že podobný argument môže použiť ktorýkoľvek veriaci, ktorý verí v nejakého boha. Napríklad moslim.

//Mám dôkazy všade okolo mňa. Ako to slnkoemoticon Ak mám voľné, otvorené srdce, a pripúšťam, že sú to dary od ALLAHA, vnímam ich.//

Nieje to dôkaz, je to iba tvoja viera.
Posted on 3/5/13 10:45 PM in reply to Marek Bôžik.
Marek Bôžik
//Autor? Som autorka//

Aj profesorka žena sa označuje za vedca, nie vedkyňa. Podobne sa používa názov autor. Môže sa použiť autorka, ale používa sa aj neutrálne autor.
Tak isto ako slovo boh nedefinuje o ktoré pohlavie ide.
Posted on 3/5/13 10:47 PM in reply to Mária Künzl.
Marek Bôžik
http://www.alza.sk/anne-bronteova-r7515.htm

"Agnes Greyová
Elektronická kniha - autor Anne Brontëová, 264 stran "

Autor Bronteová !
Posted on 3/5/13 10:52 PM in reply to Marek Bôžik.
Aha. Žena je tiež problém. Nevadí, môj hľadač Bohaemoticon
Posted on 3/5/13 11:00 PM in reply to Marek Bôžik.
Marek Bôžik
Nemôžem hľadať to, čo neexistuje. Keby existoval a mali kresťania jediný dôkaz, už dávno by VŠETCI veriaci planéty verili IBA v Boha. Keďže sa tak nedeje, znamená to, že Boh nebol nikdy dokázaný.
Posted on 3/5/13 11:14 PM in reply to Mária Künzl.
Marek Bôžik
Ak áno, sem s tým dôkazom.
Posted on 3/5/13 11:15 PM in reply to Marek Bôžik.
Marek, je mi ľúto, ale si na nesprávnej stránke. Nie sme povinní dokazovať tebe, prečo ty nemôžeš-nevieš prijať existenciu Boha. My sme ju prijali, veríme Bohu, veríme v Boha. A aj keď tebe nevieme sprítomniť jeho existenciu, nič to nezmení. Máš rozum, máš dary. TY si na rade skúmať v tvojom srdci, v tvojej mysli, ty si na rade nájsť dôvod, dôkaz, čo potrebuješ, aby si mohol a vedel uveriť v existenciu Boha. Nepomôžeme ti na blogoch MK. Nepomôže ti názor, dôkaz od nás. Musíš ho nájsť v tebe. Inak budeš hľadať a nebudeš môcť nachádzať. To je tvoje rozhodnutie. Už nejde o dôkazy. Už nejde o komenty. Ide o rozhodnutie sa. To je tvoje osobné. To je človek voči Bohu. Nič viac- nič menej. nech ťa žehná Pán!
Posted on 3/5/13 11:31 PM in reply to Marek Bôžik.
Marek Bôžik
Nebojíš sa, že ak nemáš dôkazy, môže Boh neexistovať a potom vlastne klamete všetkých ľudí? Lebo ho neviete dokázať, teda nemusí existovať vôbec.
Posted on 3/5/13 11:30 PM in reply to Mária Künzl.
Marek Bôžik
Nevadí ti, že vlastne nepoznáš pravdu, iba si uverila nejakému dedičstvu predkov?
Posted on 3/5/13 11:31 PM in reply to Mária Künzl.
Nie. Nebojím sa. Boh je s nami.
Posted on 3/5/13 11:32 PM in reply to Marek Bôžik.
Pravda je Boh. Nemusím ju poznať úplne. Som človek. môžem a smiem chybiť. Boh pozná mňa. To mi stačí. Boh je Pravda. Verím v Boha. Boh mi stačí.
Posted on 3/5/13 11:37 PM in reply to Marek Bôžik.
Dedičstvo predkov som si overovala, bojovala som oň, hľadala som Boha mojim životom. A našla som. Bohu vďaka! A ty????????
Posted on 3/5/13 11:53 PM in reply to Marek Bôžik.
Marek Bôžik
Čiže tebe vôbec nezáleží na pravde? Uveríš hocičomu, čo zabije všetok život na Zemi, ale ti sľúbi večnosť? No, to je pekné.
Som nesmierne rád, že už medzi vás nepatrím a som bližšie k pravde. Navždy preč od starovekých dogiem. Dogiem ľudí, ktorí tvrdili, že Zem je stredom vesmíru a že žena má trpieť.

Z biblie:
16 Žene povedal: "Veľmi rozmnožím tvoje trápenia a ťarchavosť; v bolesti budeš rodiť deti, a hoci budeš po mužovi túžiť, on bude vládnuť nad tebou."
17 "A Adamovi povedal: "Preto, že si počúval hlas svojej ženy a jedol si zo stromu, o ktorom som ti prikázal: "Nesmieš z neho jesť!", nech je prekliata zem pre teba; s námahou sa z nej budeš živiť po všetky dni svojho života.
18 Tŕnie a bodľačie ti bude rodi

Som neskonale rád, že už neverím v takéhoto tyrana.
Posted on 3/5/13 11:37 PM in reply to Mária Künzl.
Dedičstvu predkov som verila možno do nejakých 18. rokov.
Potom som spoznala Ježiša. Teraz verím jemu, nie (len) tradícii predkov. emoticon
(kto nezažil nepochopí, niektoré skúsenosti sú neprenosné)
Posted on 3/5/13 11:37 PM in reply to Marek Bôžik.
Marek Bôžik
...že poznám skutočné dobro !!!
Posted on 3/5/13 11:38 PM in reply to Marek Bôžik.
Aha, teraz Písmo? Čo vlastne chceš?
Ježiš miloval ženy! A ty?
Posted on 3/5/13 11:39 PM in reply to Marek Bôžik.
Showing 21 - 40 of 119 results.
of 6