Boh, ako sa píše vo Svätom Písme, zaodel ľudí do jednoduchých kožených odevov. Diabol naopak pokúša, aby sa obnažili, stratili Bohom darovanú ostýchavosť, slušnosť, čistotu, pokoru a tým aj večný život...
Nedávno som bola svedkom zaujímavého rozhovoru. Dievčatá, možno stredoškoláčky, si navzájom vymieňali názory pred kabínkou v obchode s oblečením. Nevenovala pozornosť až do chvíle, kým som nezačula slová jednej z nich :
"Tú ber, tá je bombová, úplne super. Tú budeš mať aj tak na vonku aj do kostola."
Bola som zvedavá na kúsok , ktorý vzbudl taký údiv. Keď som sa však zadívala bližšie, uvidela som len akýsi kus látky obtiahnutej na tele. Ani náhodou sa to nesprávalo a nevyzeralo to ako sukňa. Dievča v tom vyzeralo tak, ako kedysi nevyzerali ani, prepáčte mi za výraz, prostitútky....
Ženskosť a mužskosť sa vyvíja od počatia. Od počiatku svojho bytia sa človek pripravuje na svoje poslanie. A v tomto dieťa vedú a ovplynňujú rodičia nie len slovami, a modlitbou, ale do veľkej miery aj svojim príkladom, vnútorným i vonkajším správaním a či sa to niekomu páči alebo nie, aj VÝZOROM. Zo správania a výzoru mužov sa deti učia mužskosti, zo správania a výzou žien sa deti učia ŽENSKOSTI. Dnes sú však plné ulice matiek a otcov, ktorí podľahli "módnemu diktátu". Škoda, že samotné matky nediokážu dcéram vysvetliť a ukázať, že ženskosť to nie je zvýrazňovanie ženských tvarov. Ženskosť je predosvšetkým v jemnosti, skromnosti, cudnosti, tichosti, dobrote, pokore, láske...
Byť naozajstným kresťanom neznamená len kresťansky veriť a oslavovať Boha, ale aj kresťansky ŽIŤ. V tomto smere máme všetci veľa nedostakov. Mnohí z nás sa hrdo hlásia ku kresťanstvu. Ak pozorne čítame Sväté Písmo, vieme, že Isus Christos upozorňuje na to, že žiadostivý pohľad je to isté, čo smilstvo. Hovorí:
" Počuli ste, čo bolo povedané: Nescudzolozíš! Ja vám však hovorím: každý, kto na ženu hľadí žiadostivo, už s ňou scudzoložil vo svojom srdci. ak ťa zvádza na hriech tvoje pravé oko, vylíp ho a odhoď od seba, lebo je pre teba lepšie, ak zahynie jeden z tvojich údov, ako keby sa malo celé tvoje telo dostať do pekla"
Dnešná takzvaná móda tomuto len napomáha.
Obnažovanie a zviditeľňovanie tvarov tela obtiahnutým oblečením svedčí o vnútornej nahote človeka. Svätý Efrém Sýrsky hovorí: Ten, kto sa oblieka do parádnych šiat je nahý a chýba mu božský odev. Ten však, kto sa zakrýva bežnými odevami, stará sa o to, aby bol oblečený duchovným odevom."
Nie je pravda, že máme právo obliekať sa ako chceme, len preto, že nám to tak vyhovuje, aj keby to bolo z dôvodu veĺkého tepla. Nikto nám nedal právo zvádzať. Nerobme z chrámu a celého sveta karneval.
Obliecť sa zvodne síce možno na istú chvíľu priláka pohľady, no nie je to prejav slobody, ale OTROCTVA.
ZVODNÝ ODEV ZOTROČUJE TOHO, KTO HO MÁ OBLEČENÝ, AJ TOHO, KTO PODĽAHNE ZVÁDZANIU SKUTKOM, MYšLIENKOU, ALEBO žIADOSTIVÝM POHĽADOM.
Neslušný odev rozsieva otroctvo, neslobodu, zlo. trápi ľudí zbytočným napätím, škodlivými myšlienkami a márnymi túžbami. Odev je potrebný na zakrývanie a nie na ukazovanie. Keď odev zakrýva a zohrieva, je milý Bohu. Ke´d odkrýva, škodí, ubližuje, zraňuje, zvádza, pohoršuje..zabíja.