« Späť

Zlomení na Sliači a prvé sklamanie

Zlomení na Sliači a prvé sklamanie

Možno ma teraz budete zatracovať, mám veľmi rád Zlomených, ale túto nedeľu som bol naozaj dosť sklamaný z toho, čo som počul a čo je škoda, nie len ja, ale aj pár ľudí, ktorí na tomto stretnutí boli prvýkrát...

Julo hovoril o tom, že je podľa neho dobré, pokiaľ človek vylúči zo svojho života nekresťanskú hudbu a iné aktivity, ktoré nevedú k Bohu, napríklad aj zumbu. S okultnými záležitosťami by som súhlasil, ale myslím si, že je príliš odvážne a radikálne, posudzovať to, čo k Bohu vedie a čo nie. Už len tá zumba, pokiaľ pomáha ľuďom vyplniť ich voľný čas, uvoľniť napätie po dni strávenom v práci a dá im zaujímavú alternatívu, napríklad k vysedávaniu v krčme. A vôbec to nevylučuje ani možnosť, že sa tí ľudia môžu rozprávať aj o Bohu a konať to, čo chce On. Ja sám sa s kamarátmi venujem akrobacii a je pravda, že na našich tréningoch nechválime Boha, ale s tým, čo sa naučíme, chodíme nezištne vystupovať aj do nemocnice, kde pomáhame deťom zabudnúť na ich bolesť a odlúčenie od rodiny a aspoň na tých pár minút im prinášame na tváre úsmevy. Je zlé venovať sa niečomu s priateľmi, niečomu, cez čo sa dá pomáhať iným a dokonca aj, síce pomalšie ako cez Godzone projekty, prebudiť v druhých vieru? A vedel by som vymenovať množstvo aktivít a nekresťanských kapiel, ktoré možno priamo nechvália Boha, ale pomáhajú ľuďom žiť podľa toho, čo káže alebo ich k Nemu privedú. Áno, súhlasím, 365 dní v roku buďme k dispozícii pre Boha, modlitbami a konaním. Ale napríklad aj ja som sa dal pokrstiť iba pred pár mesiacmi, pretože moja cesta k Bohu bola dlhá a ako zarytému neveriacemu sa niečo také ťažko vysvetľovalo. Dostal som sa však do spoločnosti ľudí, ktorých aktivity mi dávali zmysel, pomáhali druhým, nepili a nefetovali a tak som si povedal, že to kresťanstvo asi má niečo do seba a začal som hľadať. A som rád, že som Boha našiel a budem ešte radšej, keď ho objavia aj ostatní. No keby ma na začiatku zavolali na ich mládež a všetci by sa tam okolo mňa začali modliť, asi by som im nerozumel a nikdy by som sa nedostal do "God Zone"...

Nehovorím, že je zlé, že Julo tak žije, ale s jeho slovom som jednoducho nemohol súhlasiť, asi prvýkrát. Mrzí ma hlavne to, že neprišlo príliš radikálne iba mne, ale aj iným - veriacim, ktorí na tom stretnutí boli so mnou a je dosť možné, že sa tam už nebudú chcieť vrátiť. Ja určite prídem znova, pretože viem, že to čo robíte, má zmysel, ale túto nedeľu to bolo podľa mňa prehnané... :(

Predchádzajúci
Komentáre
Prihláste sa pre pridanie komentára
Julo nepovedal, že máš vymazať všetku nekresťanskú hudbu, len to, že on to urobil kvôli tomu, že ho to nepriťahovalo bližšie k nemu... nepovedal,že zumba je zlá len to, že ak ho odďaľuje od Boha, tak na ňu nebude chodiť .
Povedal, že dáva Bohu všetko ! a ak ho niečo neprivádza alebo odďaľuje on Neho tak sa toho vzdáva ... čo neznamená, že teraz všetci kresťania majú prestať robiť zumbu a vymazať všetku nekresťanskú hudbu ... ja som nekresťanskú hudbu vymazal už dávno z rôznych dôvodov,napr. že už je toľko spevákov, speváčok a kapiel zapredaných diablovi... a nechcem byť týmto ovplyvňovaný pretože počúvanie hudby každého ovplyvňuje ...či chce alebo nechce a čo z hudby hoc je nádherná keď sa spieva o ničom alebo o veciach proti Bohu ...(ale zas nechcem povedať, že všetci sú taký, ...)
Kamarátka učí zumbu a je veriaca. A nemám proti zumbe nič.
Čo som si ja zobral z tej prednášky je, že ak ma niečo odďaľuje alebo nepriťahuje k Bohu, tak to nechcem. (hudba a aj zumba ťa môžu priťahovať k Bohu ...ale nemusí to tak byť)
Takto som to pochopil ja.
Ešte jedna vec. Kamarát robí breakdance, a nevedel ako ale Boh si ho použil a tancuje pre GDZN projekt. Myslím, že je to skvelý príklad a to čo robíš ty je úžasné a chválitebné. Len tak ďalej.
Odoslané 27.11.2012 12:32.
Ja som nepovedal, že Julo povedal, že to urobiť máme, ale že si myslí, že je ta tak správne, pretože to vzďaluje ľudí od Boha a nepovedal nič o tom, že takéto aktivity môžu aj priťahovať k Bohu, ako si napísal aj ty a to je to, čo ma mrzí. Ono je fajn argumentovať, ale v nedeľu sme mohli počuť iba slovo, ako to od Boha vzďaluje a to je iba jeden pohľad, dosť krátkozraký. Ako som povedal, mrzí ma to hlavne pre pár ľudí, ktorí tam boli so mnou a prišli na Zlomených prvýkrát. Nemám pocit, že by ich to tam ťahalo znova, po tom, čo počuli. A ďakujem...
Odoslané 27.11.2012 14:59 ako reakcia na Dominik Štrba.
Ak som dobre počúvavla tak myslím že Julo povedal že nemá nič proti zumbe ale je veľa športových aj iných aktivít, ktoré majú povod vo východných náboženstvách, ktoré nie sú od Boha a keďže nie sú od neho tak sú od zlého a preto je lepsie sa im vyhnúť, pretože to ovplyvňuje nášho ducha a to či je nejaka aktivita vhodná alebo nie záleži od toho v akom duchu sa to nesie, či to robíme pre Boha a či náš motív je Ho osláviť alebo je nejaký iný.Myslím si že aj keď si niekde vyrazíme zacvičiť tak je to ok ale mame to robiť pre Boha" Čokoľvek robíte, robte z tej duše ako Pánovi, a nie ako ľuďom! Kol 3,23
Odoslané 27.11.2012 14:12.
No ja viem, Julo hovoril o Jóge - to bolo k tým iným náboženstvám a to som napísal, že okej, to beriem. Ale nebol som jediný, kto jeho slovo vnímal inak ako vy ostatní a úprimne, okrem toho, že hovoril o tom, ako iné "nenáboženské" aktivity odbočujú od Boha nehovoril nič o tom, ako k nemu môžu doviesť a presviedčal iba o opaku. Len viem, čo som počul a ešte raz, mňa to nijako extra nepoznačilo, ale napríklad jedna kamarátka odtiaľ neodchádzala nadšená a povedala, že to bolo zvláštne a nemyslím si, že ju to stretko oslovilo... :/
Odoslané 27.11.2012 14:39 ako reakcia na Aneta Frgelcová.
Zdravím..
Uvedomujem si, že akýmkoľvek argumentom ti teraz názor nezmením..
No, každopádne Julo mal dobré slovo a to s tou zumbou bolo tak, že jeho sa na to ľudia pýtali, či je to dobré, ale on nepovedal, že je to zlé. Povedal, že ak ťa to nerobí svätým (oddeleným) pre Boha, tak to neprinesie požehnanie.. Nehovoril o tom, čo môže nastať, pretože to sám nevie..
S tou hudbou to povedal, preto lebo on to tak urobil, pre neho to bolo rozhodnutie radikálne a prinieslo to požehnanie, čo neznamená, že ty musíš teraz urobiť to isté..
Chcel poukázať na princíp toho čo znamená oddeliť sa od tohto sveta a aké požehnanie to prinieslo do jeho života a aj do jeho domácnosti. Ako Dominik povedal, ja som tiež urobil radiklne rozhodnutie, že breakdancom chcem slúžiť iba Bohu, tak prinieslo mi to požehnanie.
Boh nehľadá Ľudí dokonalých, ale tých ktorí sú mu k dispozícií. A možno ťa tvoje rozhodnutie nerobiť zumbu spraví pripraveným byť k dispozícií, no možno to bude naopak.
Ide tu o princíp, dať všetko a ostatok ti bude pridaný, nie o to čo môžeš a čo nemožeš. To by bol krok späť..!
Odoslané 27.11.2012 14:52.
Áno, môj názor nezmeníš, pretože viem, čo som počul (a nie len ja), hoci súhlasím takmer so všetkým, čo ste napísali vo svojich komentároch (to ako to bolo myslené a ako by to podľa vás malo byť) - pravda a chápem to, ale problém je ten, že na stretku to jednoducho takto povedané nebolo, to je všetko...
Odoslané 27.11.2012 15:06 ako reakcia na Matthias Čík.
Kubo, mňa naopak to stretko v nedeľu veľmi potešilo a pozitívne prekvapilo. A tiež som tam bol prvýkrát emoticon
Viem že to bolo radikálne, a chápem obe strany s ich argumentami, ale myslím že Pán Ježiš má v Biblii ešte omnoho radikálnejšie výroky (niektoré boli v nedeľu aj citované) a tiež tam nikoho nechlácholí, aby sa neurazil. Ale keď PJK poznáš, vieš že nie je jeho cieľom Ťa uraziť, ale posunúť ďalej.
Skúsim ale vysvetliť niečo na príbehu, ktorý mám veľmi rád - o "šéfovi colnej správy" Zacheovi.

Lukáš 19,1-11.

Zacheus bol colník, a nie hocijaký. Bol "nad colníkmi" a bol bohatý - lebo robil svoje povolanie nečestne. Okrádal ľudí pri vyberaní poplatkov, hľadel len na svoj prospech.
Pán Ježiš k nemu prichádza ako ku priateľovi, hoci ho všetci nenávidia, a poctí tak jeho domácnosť.
Zacheus, keď pochopil, ako ho Pán Boh miluje, zrazu vidí svoju hriešnosť a chce napraviť zlé veci, ktoré napachal.
Je zlé byť colníkom? Povedal mu Pán Ježiš "rob nejaké čestnejŠie povolanie?" Nie, od tej chvíle mohol byť Z. čestným colníkom, ktorý svoje povolanie vykonával z celej sily čestne, aj týmto mohol slúžiť Bohu. V podstate byť čestným colníkom je niečo, čo dokáže veľmi dobre ukázať ostatným ľuďom, aký je Pán Boh.
V živote môžeš robiť úžasné veci, parkour, horolezectvo, colníka, kukláča, jazdu na koňoch, baníka, lietať do vesmíru - a môžu to byť činnosti, kde je práve Tvoje miesto a kde môžeš Bohu slúžiť najlepšie. Nemyslím si, že je len krátky zoznam vecí, ktoré sa v Živote majú robiť a ostatné je odpad, a myslím že to v nedeľu nebolo o tom, aj keď Ti to asi tak pripadlo. VŠetko závisí od toho, aký je Tvoj vnútorný postoj, či dokážeš v tom vŠetkom byť závislý od Boha a to ostatné sú talenty, príležitosti a okolnosti, ktoré si dostal. Alebo je to otroctvo niečoho, čo je v živote dôležitejšie ako Pán Boh... čiže je to o slobode...

Teraz k Julovi.
Ja sám som počul o takýchto radikálnych krokoch a často som nad nimi vrtel nosom. Ale na druhej strane, čítal by si napríklad s potešením knihy, kde by nadávali a vysmievali sa z človeka, ktorého miluješ? A napriek tomu, že ho poriadne nepoznajú, nič o ňom nevedia? Podľa mňa by si ich odložil, alebo rovno zahodil, lebo by sa Ti zhnusili.
Sám som asi dva roky bojoval s jedným CD, bola to najúžasnejšia hudba akú som kedy počul, celé dni vo mne odznievali emócie a ešte dnes mám túžbu si ju vypočuť, keď si na to spomeniem. Navyše mi ju požičal jeden vedúci kresťan, takže to bolo akoby "legalizované". Ale v slovách (anglicky...) bolo toľko nenávisti (skrytej aj otvorenej) voči Bohu a ľuďom, že som jednoducho v istých bodoch nemohol ďalej počúvať. Samozrejme, mohol by som sa tváriť, že "nerozumiem" a vychutnávať si hudbu, ale nedalo sa to... a tak som sa rozhodol už si to nikdy nepustiť, aj keď ma to nesmierne lákalo. Neodsudzujem za to jej autora, ale jeho dielo počúvať a akceptovať nemusím...
Sám mám strešne veľa sekulárnej hudby, v aute mám dokopy asi 1000 albumov na CD a na cestách ju počúvam. Ako väčšina ľudí, veci čo mi nesedia, preskakujem. A minule som zistil, že 80 percent sekulárnej hudby už preskakujem a nebaví ma, lebo je v istom zmysle prázdna a aj keď je niekedy premakaná, tie texty to zrážajú k zemi. Neprinášajú mi pozitívne emócie, ale negatívne. Vďaka Bohu, ktorý ma zmenil. Napriek tomu že som CD-čka nepolámal ani neurobil nejaký podobný manifestačný krok, v podstate som to prakticky vylúčil zo svojho života.
Nie preto, že mi nejaký guru povedal, že to mám spraviť... ale preto, že moja duša sa vďaka Duchu už niektorým veciam bráni. TieŽ by ma mohol niekto odsúdiť, že aké je to úskoprsé a spiatočnícke.

Som presvedčený, že tá hudba bola len ilustrácia dôležitej veci z Julovho života a každý si v tom nájde to svoje, čo nie je dobré a nie je od toho slobodný. Neznamená, že všetci musia spraviť hneď presne to isté so svojou hudbou... je to oslobodení od vecí, na ktoré prídeme, že sú pre nás nečisté.

Presne to som tam ja v nedeľu počul a veľmi ma to povzbudilo.


Filipským 3:8  A iste aj pokladám všetko za stratu pre nekonečne vzácne poznanie Ježiša Krista, svojho Pána, pre ktorého som všetko stratil a všetko pokladám za smeti, aby som Krista získal...
Odoslané 27.11.2012 18:35.
Zdravím ťa, Jakub; je normálne, že sa nám niečo z výrokov páči a iné nie, lebo to "ohrozuje" to, čo nás napĺňa radosťou a čo máme radi. Každý človek rozhoduje sám pre seba, čo si vyberie, čo odloží, Boh vedie každého jedného po tej ceste, ktorá je iba jeho - aj tá tvoja je iba tvoja - a ty na nej stretáš iných, ktorí majú iné hodnoty a iné "presvedčenia" - jedny, ktoré ťa oslovia a iné, ktoré nezdieľaš alebo ešte nezdieľaš. Každý z nás k nim prichádza v určitom čase, v určitom veku. Je to proces dozrievania. K nemu ideme. Ja som mala tiež rada kadečo, hudbu, filmy, seriály, klebety, rozveseľovalo to moje dni. Vtedy by som to určite nedokázala odložiť navždy. Dnes je to iné. Ćlovek spozná pravdu a tá ho oslobodí. Jediné, čo je skutočne dôležité je vedieť, či uvedomovať si, či to, čo mám rád sa páči Bohu alebo nie - či je to dobré a či to vedie k dobrému. Ty si tvoje argumenty vysvetlil sám - sú v tvojich očiach dobré - človek sa má zabaviť, má aj tancovať, isto môže počúvať aj hudbu, aká sa mu páči a Boh ho isto chráni a vedie aj tam, kdekoľvek je. Boh nežiada od každého to isté..., veď iba On nás pozná tak, ako ani sami seba nepoznáme. To, čo dobré od počiatku nie je, nám uškodí skôr či neskôr, či si to pripustíme alebo to odmietneme. Je to len otázka času. Svet okolo nás je žiaľ plný klamstiev a zla, ktoré škodí každému, kto sa ho dotkne alebo kto mu ukáže svoju "priazeň". Toho sú plné noviny a denná tlač. Svet je miestom, kde sa šíri dobro a krása, stačí ich len uvidieť na iných ľuďoch a na dianí okolo nás. Je to vec pohľadu. Pozeraj na dobro a uvidíš dobro. Ak nás niekto - niečo sklame, je to len naše niečo, hlboko ukryté, ktoré tým bolo zasiahnuté. Buď na sebaľútosť a sklamanie z iných (zo seba?) alebo na spásu a pre radosť z toho, že ten druhý našiel svoju cestu (nemusí to byť tvoja!) Nebuď smutný a neprestaň veriť v dobro a krásu. Boh je s tebou a vždy bude! Pozeraj na dobro a uvidíš ho - v sebe a v inýchemoticon
Odoslané 27.11.2012 19:17.
Ďakujem, ale už len poslednýkrát zopakujem, že chápem, ako to myslíte vy - komentujúci a súhlasím, tiež sa tak snažím žiť, ale na tom stretku to tak povedané nebolo a ešte raz, netrápi ma to kvôli mne, ale kvôli tým, ktorí sa tam už kvôli tomu možno nevrátia...
Odoslané 27.11.2012 19:21 ako reakcia na Mária Künzl.
Vďaka, super vyjadrené, vyjadruje to aj môj postoj dnes - Boh ma sem priviedol a ďakujem MU za to. Ja som moje CD-čka rozdala, zopár som hodila do koša, dnes počúvam takmer výlučne piesne o Bohu, o chválach... Lebo dnes viem, že to chcem, vzdávať chvály jedine Bohu. Môj manžel počúva všetko, čo hrajú cez deň, keď sme spolu tak nevypínam rádioemoticon, teším sa s manželom, že má on radosť, tak, ako je, on dostal iné dary a je ešte na ceste, aby objavil krásu chvál. Ja som jeho spoločníkom, manžel mi nebráni púšťať chvály, aj on ich počúva, keď ich počúvam ja. Som presvedčená, že Boh ho miluje tak ako je. A ja ho milujem, myslím, viem, verím, že Boh robí a pôsobí radosť a spásu v našej rodineemoticon
Odoslané 27.11.2012 19:33 ako reakcia na Martin Vrlik.
Ahoj Kubko emoticon ... V nedeľu som sa tak trošku improvizačne ocitla na Zlomených... Vždy som tam chcela ísť, vždy som tak túžila vidieť ľudí, pred ktorými sa nemusíš báť byť sám sebou ...
Preto som si to všetko všímala možno z iného uhla... Skutočné pozdravy a objatia... priateľstvo spevnené Bohom a jeho túžbou vytvoriť spoločenstvo...
Tak veľmi...veľmi by som si priala mať niečo také u nás.
Neboj sa toho, žeby Julo vravel niečo proti ... možno to bol len iný odtienok toho, čo chcel povedať a toho, čo si si na tom všimol ty... Môžeš neznamená musíš, ale potom už záleží, aký dopad to bude mať.... Jóga je niečo úplne iné ako Zumba... ale záleži na tom ako ju berieme...( ja sama som bola na dvoch lekciách Zumby, ale prestala som s tým, nie kvôli tomu, že by to bolo okultné, ale skôr moja kondička hlásila poplach emoticon ) ...
On má pre nás niečo lepšie a viac... aj v bežných veciach...jednoducho chce aby sme sa každou sekundou priblížili k Nemu...či už je to hudba alebo tanec... robiť to pre Neho... ale to neznamená, že musíš... všetko je v slobode a to je na tom to krásne...
"Boh ťa povoláva tam, kde sa stretáva tvoja hlboká radosť s hlbokou potrebou tohto sveta."
Pre teba je to akrobacia emoticon, a to robíš určite super a tam môžeš podávať to, čo vieš o Bohu ďalej. aj to je pre mňa byť súčasťou KIOBK... každý je jedinečný a každého si On vybral pre úlohu špeci pre neho... preto sa neboj o svojich priateľov... pretože ak chcú nájsť Boha, tak ich určite toto malé nedorozumenie neodradí...
Odoslané 27.11.2012 20:13.
Je potrebne aby sme vedeli duchovné veci "stráviť". V pokoji, rozvazne, s diskusiou.. Mozno ze mal radikalne slovo. OK, vy, mily autor ste povedali rozumne nazory.. suhlasim. A nebola nahodou po prednaske diskusia alebo skupinky?? nebol tam priastor na spatnu vazbu? Ja som sa pred 4 rokmi stretol s niecim podobnym, ked ludia z inej kapely mali formacne stretnutie s mojimi hudobnikmi z Jekh drom a tiez im tam povedali "svoje" v podobnom style.. ale diskutovali sme o tom a adaptovali to na svoje pomery.. Princip je jasny.. Odmietam to čo sa protovi Bohu.. ale potom je este dost vela odtienov toho, kde ako krestania mozeme vnasat to Bozie a nie je to prudko agresivne evanjelizacne.
Odoslané 28.11.2012 0:26.
Ja som tento blog nepísal v hneve (možno sklamane), ani bez rozmýšľania, ale využil som možnosť zanechať tú spätnú väzbu aspoň takto, keďže som sa musel ponáhľať na vlak domov a neostať po stretku dlhšie a úprimne, ani som nevedel, že ešte potom bývajú nejaké diskusie alebo skupinky... A ešte raz, ten princíp chápem, akurát som mal pocit, že za to, čo sa protiví Bohu, bolo označované aj to, čo tam jednoducho byť nemuselo...
Odoslané 28.11.2012 7:40 ako reakcia na Štefan Hrbček.
Jakub, chápem ťa. Ja som mala podobné myšlienky pri niektorých veciach (samozrejme iných, bolo to v inom čase, v inom priestore..). Ale bola som rovnako rozhorčená. Vravela som: "ja som v pohode, ja cez to prejdem, ale čo iní? Poznám ľudí, ktorí ostanú znechutení..." A chcela som meniť veci, kritizovať nepáčilo sa mi, že niečo nie je dokonalé.

Myslím, že vysvetľovania, aké tu v komentároch vidím by mi vtedy nepomohli (hoci môžu mať pravdu). Jediné, čo by v tej chvíli upokojilo moje rozhorčené srdce bola myšlienka: "Neboj sa, Boh sa o nich postará." Jeho cesty sú nevyspytateľné, a hoci sa ti zdá, že teraz bol niekto ľudsky sklamaný, Pán si nájde k nemu cestu. Možno cez Godzone, možno úplne inak. Len Mu dôveruj a všetko bude OK. ;-)

Neviem, či mi niekto vtedy povedal túto myšlienku, ale často som na svoje námietky počula odpoveď kňaza, ktorého si veľmi vážim: "Nech žije sloboda".
Tá veta vždy zastavila príval kritiky (aj keď v srdci niekedy ostal nesúhlas, ale bol zmiernený nutnosťou pripustiť, že azda naozaj sa dá inak, nie vždy len podľa mojich predstáv). Takže aj teraz opakujem:

Nech žije sloboda. emoticon

A nech ťa Pán požehná svojim pokojom, Jakub, a vedie tvoje cesty. E.
Odoslané 28.11.2012 10:06.
Tak ja som zase nehovoril o fanatizme a reagoval som iba na toto jedno stretko, že niektoré veci boli podľa mňa prehnané. Jula, eSPé, Godzone a všetko čo robia, uznávam a doteraz som poväčšine súhlasil so všetkým, čo som počul...
Odoslané 28.11.2012 16:19.
To je teraz nejaká móda, zaregistrovať si druhý účet len na to, aby človek napísal sarkastickú "múdrosť"?
Ospravedlňujem sa, ak ste to mysleli úprimne a táto reakcia je len čírou náhodou vašou prvou aktivitou na MK, ale tento jav sa tu začína nepríjemne rozmáhať. Naozaj bude potrebné exaktne stanoviť zákaz "multiúčtov"?

Prepáč, Jakub, za OT. Ak chceš, pokojne tento komentár vymaž.
Odoslané 28.11.2012 16:33.
Komentáre nemažem a ani nepridávam z iných účtov. Ja som sa zaregistroval včera iba kvôli tomu, aby som pridal tento blog a ako spoločenstvo som požiadal ECAV v Badíne, pretože sú mi najbližší - naše spoločenstvo je malé a tu zaregistrované nie je. O Danielovi nič neviem. V čase keď pribudol jeho príspevok, som ani nebol doma. Možno sa tiež registroval iba kvôli tomu, aby mohol pridať svoj komentár. Pokojne kontaktujte admina, nech mu preverí mail alebo sa spýta v jeho komunite...
Odoslané 28.11.2012 16:56 ako reakcia na Eva Baranovičová.
Nereagujem na teba. Prepáč, ak som sa vyjadrila nezrozumiteľne. Len Danielov príspevok (rovnako ako celý jeho profil vrátane mena bez celého priezviska) mi pripadal ... povedzme rýpavý. Tak som to okomentovala. Už sme sa s niečím podobným stretli pri iných príspevkoch.
Tebe som sa len ospravedlnila s tým, že ak nechceš mať pri svojom blogu tento môj komentár, môžeš ho vymazať. Ako autor blogu máš na to právo i technické možnosti.
Ešte raz sa ospravedlňujem za nedorozumenie. Pokoj s tebou. emoticon
Odoslané 28.11.2012 16:51 ako reakcia na Jakub Forgács.
Ospravedlňujem sa, došlo k nedorozumeniu... emoticon A ako som povedal, príspevky nemažem, nech sa vyjadrí aj Dávid, ak bude chcieť...
Odoslané 28.11.2012 16:59 ako reakcia na Eva Baranovičová.
Ahoj Jakub.. teraz som sa dostal ku tomuto blogu a prečítal som si aj všetky komenty (dalo do dosť práce emoticon ...
Chcem len trochu reagovať.
Na úvod musím povedať, že mi je veľmi ľúto keď sa stane situácia kedy ľudia kvôli nepochopeniu povedia že neprídu viac emoticon fakt ma to mrzí a tento príspevok môžeš kľudne brať aj ako malé vysvetlenie, ak to pomôže ...
Viem že nedeľné slovo bolo tvrdé a radikálne a tak som ho aj uviedol na začiaktu slova a tiež som povedal že chcem zdieľať to čo posledne prežívam osobne.
nechcem tu riešiť všetko čo sa tu spomínalo no vysvetlím iba otázku Zumby. V piatok pred stretnutím zlomení som mal podobne slovo na jednej akcii a prišli za mnou nejaký ľudia s otázkou na jógu - keď som im vysvetlil prečo je jogá dosť mimo kresťanský kontext, opýtali sa na zumbu - osobne nepoznám žiady pôvod zumby ale pokiaľ viem zumba je len kvázi šport ktorý nie je zlý.. no a v nedeľu som sa snažil hovoriť o jóge a tiež som v rýchlosti spomenul s úsmevom aj zumbu - to malo slúžiť ako príklad toho keď to niekedy preháňame s tým že už žijeme len v duchovnom svete... žial ako vidím z tvojho príspevku asi to nebolo pochopené správne a tak ako som to myslel... a toto mi je ľúto.. Je ale tiež pravda že sú rôzne veci ktoré nás môžu oddelovať od Boha a môžu sa nám stať bôžikmi (niekedy aj zumba) - a od týchto sa máme oddeliť ako som o tom hovoril.
Proste pointa je vo vzťahu s Otcom emoticon keď tento bude intímny, ostatné veci z neho budú automaticky vyplývať...
Ako sám píšeš stalo sa ti prvý krát, že sa ti v mojom slove niečo "nepáčilo" a je možné že som túto vetu o zumbe nesformuloval správne tak aby bolo pochopené ako som to myslel... čo teda nemá byť nejaká obhajoba, skôr vysvetlenie... nechcel som tým povedať že napr. to čo robíš ty - akrobaciu a pod. - je zlé.. naopak fascinuje ma to a viem, že keď je človek vydaný Bohu, aj šport je geniálny s Ním emoticon .. úplne rozumiem aktivitám o ktorých píšeš a sú nevyhnutné na to aby sme sa priblížili napr. k neveriacim ľuďom - nemôžeme za nimi prísť priamo s duchovným slovníkom atď. - no je dôležité aby sme kohokoľvek doviedly z bodu A (predevanejlizácia - kontakt s človekom - nadviazanie vzťahu) ku bodu B (a tým je osobný vzťah s Bohom a napr. aj osobná svätosť alebo oddelenie ako som hovoril v nedelu)

Ako niekto písal - verím že Boh má všetky veci pevne v rukách a že sa postará...
Verím že toto moje objasnenie príjmeš a pomôže aj lepšiemu pochopeniu nedeľného slova.

veľká vďaka.
J.
Odoslané 28.11.2012 23:05.
Ukazujem 1 - 20 z 25 výsledkov.
z 2