« Terug

Príprava, očistenie sa, zmena

Príprava, očistenie sa, zmena

Od budúceho pondelka budú presne za 40 dní parlamentné voľby. Nie, že by som sa nejako zvlášť tešil na vysmiatych politikov, poloprázdne volebné miestnosti s unudenými ujami a tetami, či na nadšených novinárov a expertov, ktorí budú komentovať každé kýchnutie politikov. Viem to preto, lebo sa na tých 40 dní teším.

Mám 28 rokov, ale vôbec si neviem predstaviť ako mohli Izraeliti ísť 40 rokov po púšti. Pár krát som sa už postil, ale stále nechápem, ako sa mohol Ježiš (zase na púšti) 40 dní postiť. Alebo taký Noe: on a jeho rodina, spolu so všetkými zvieratkami, strávili, zavretí v arche, 40 dní. Aký to musel byť pocit, keď všade okolo zúrila búrka? To vedomie, že keď znova archu otvoria, zem už nikdy nebude taká, akú ju naposledy videli.

Boh to s tou 40-tkou myslí vážne. Keď tak rozmýšľam nad týmito príbehmi, prichádzajú mi na myseľ slová ako príprava, očistenie sa, zmena. A zmenu cítiť vo vzduchu. Potrebujeme ju každý osobne i celá spoločnosť. Posledná kampaň súčasného prezidenta Baracka Obamu bola postavená na slove zmena. A ľudia ho volili. Ako často myslíme na to, že veci na Slovensku by sa mali konečne zmeniť? Koľkokrát už korupcia a podvody prekročili všetky miery? A koľkokrát sme už zlomili palicu nad politikmi?

Nebojte sa, nechcem organizovať masové protesty. Začnime do seba. Nechajme sa premeniť my samy. To bude začiatok skutočnej revolúcie. Čo sa stane, keď sa postavíme na Božie prisľúbenie o modlitbe a pôste a uveríme Bohu? Ja sám neviem, ale chcem to skúsiť.

Chcem vidieť, ako koná Boh, keď mu dáme priestor. Chcem konečne vidieť modliace sa Slovensko: mužov, ktorí pokorne padajú na kolená a volajú - je to len o Tebe; ženy, ktoré v bázni pred Pánom odovzdávajú všetko (i svoje deti a budúcnosť) do rúk toho, ktorý všetko zmôže; mladých, ktorí s ohromným zápalom budujú Božie kráľovstvo a neboja sa ísť proti prúdu. Chcem vidieť parlament, v ktorom sa nespreneverí ani jeden cent; súdy, ktoré budú súdiť spravodlivo; slušnú políciu, ktorá bude v prvom rade slúžiť ľuďom.

Chcem príliš? Asi áno, ale je to moja vízia Slovenska. V takej krajine chcem vychovávať svoje deti a zostarnúť tu. Nič z toho, čo som písal nedokážeme samy. Ale Boh môže všetko.

Od budúceho pondelka budú presne za 40 dní parlamentné voľby. Viem to preto, lebo sa na tých 40 dní teším. Ak túžite po tom, čo ja a máte vieru aspoň ako horčičné zrnko, pridajte sa na 40dni.tvojavec.sk.

 

Súvisiace články:

Skutočné bojisko

Vorige
Opmerkingen
sign-in-to-add-comment
Teším sa na zmenu! Možno by sme mohli niekde písať Božie prisľúbenia z modlitieb alebo prípadne konkrétne úmysly. Pre starších by bola zaujímavá aj nejaká forma pripravenej modlitby. Mimochodom, neexistujú aj nejakí svätí, ktorí boli politikmi?
Gepost op 24/01/12 16:01.
Isto museli byť aj svätí politici, aj keď to dnes zadáš do googlu, tak to vyhodí len samú iróniu. Ale tento chlapík by nám mohol byť príkladom http://www.focolare.sk/node/92
Gepost op 24/01/12 18:46 in antwoord op Martin Lojek.
Andrej Rusňák
Boh Otec poslal Svojho Syna.Pan Ježiš povedal,že on odchádza k Otcovi,ale nás nenechá samých.Povedal.Zošlém vám Ducha Svätého.Boh nieje klamár.Boh nám dal slobodnú vôlu.A Boh svoje slovo dodržal.Kto príjme Ducha Svätého,vie koho má voliť.Boh nebude zasahovať do volieb.Je to nerozúmnosť si to myslieť. Ani modlitby ani pôst tomu nepomôžu.A je to aj veľmi nebezpečné vnúcovať to veriacím.Ak sa niekto bude modliť a pôstiť za voľby a povoľbách príde o prácu,o dom,alebo byt a stane sa bezdomovcom,čo tomu veriacému poviete.A politologovia hovoria,že bude ešte horšie.Ešte mnoho ľudi príde o prácu.Ešte mnoho bude nových bezdomovcov.Čo potom poviete týmto modliacím sa a pôstiacím sa ľuďom.Nehazardujte s dôverou ľudi.Náš Otec Nebeský nám dal tútu zem,aby sme sa o ňu starali.On ako hospodár príde účtovať.My sme zodpovedný za Slovensko.Nevťahujte Pána Neba a Zeme do politiky.Keď boli voľby v našom meste,nemuseli sme sa postiť ani modliť.Vo vitrine pred kostolom malo KDH prezentáciu svojích kandidátov.Preto som požiadal pána farara,že aj ja chcem si pred kostolom vyvesiť svoju kandidátku,lebo ťiež kandidujem za kresťanskú stranu.Na to mi pán farár dal následujúcu odpoveď:
Vami spomínanú vitrínu som dal z bezpečnostných a estetických dôvodov odstrániť. Robte si prezentáciu svojej kandidatúry, kde len chcete, s kým chcete a ako chcete, len prosím Vás nezneužívajte na to majestát osoby Pána Ježiša Krista. Pán Ježiš nebol, nie je a ani nebude lídrom žiadnej politickej strany.


Pokoj a dobro +
Plne súhlasím s pánom fararom:Nezneuživajte majestát Boha.Boh nieje,ani nebol lídrom žiadnej politickej strany.Preto slovami pána farára Petreka:Nezneuživajte Boha a nevťahujte ho do politiky.Sme všetci Božie deti.A Boh nebude nijako zasahovať do volieb.Proste Ducha Svätého,aby vám dal poznať,koho máme voliť.Vo včerajšej kázni istý kňaz hovoril o hriechu proti Duchu Svätému,ktoré sa neodspúšťajú.Povedal:Boh dokáže odpustiť ak budeme hrešiť protí nemu.No hriech preti Duchu Svätému sa neodpúšťa.A ak mi nepríjmeme Ducha Svätého,ale budeme sa len modliť a postiť a čakať,že Otec Nebeský zariadi voľby,je odmietnutie Ducha Svetého.A ja úplne súhlasím s pánom farárom Petrekom:Nezneuživajte majestát Boha pre voľby. Nemúsim byť žiadným prorokom,aby som vám napísal,kto vyhrá voľby. Boh mohol nedopustiť napriklad,Napoleonovú vojnu,prvú svetovú vojnu alebo druhú svetovú vojnu. Boh tú vojnu nechcel.Mnoho ľudi sa dnes pýta,kde bol ten váš Boh? Boh nieje strojcom vojen. V Gecemánskej zahrade to všetko videl Pán Ježiš.Preto sa krvou potil. Za to všetko sme zodpovední my.Nevťahujte do toho nášho Nebeského Otca. Pokoj a dobro.
Gepost op 24/01/12 18:57 in antwoord op Martin Lojek.
a čo tak dnešný svätec? http://www.modlitba.sk/htm/zaujem/svatci/svatci_all/frantisek-sal.htm
Gepost op 24/01/12 19:50 in antwoord op Martin Lojek.
"Ak Boh nestavia dom, márne sa namáhajú tí, čo ho stavajú. Ak Boh nestráži mesto, nadarmo bdejú jeho strážcovia! " Ž 127
Nech týchto 40 dní nie je o nás, o vystatovaní a dobrom pocite, ale o úprimnosti pozvania Boha do stavania nášho štátu a jeho ochrany.
Samozrejme, aktívne sa zapojme emoticon
Gepost op 25/01/12 12:52.
Martin, v Anglicku bol sv.Thomas More bol právnik a radca anglického kráľa. Aspoň niečoemoticon
Gepost op 25/01/12 23:24 in antwoord op Martin Lojek.
Ahoj Peter Broz
Páči sa mi na tvojom blogu, ako si písal o pôste a modlitbe, či dokonca o víziach a oslovilo ma aj to, ako si spomínal Božie Slovo (Sväté Písmo) pre prirovnanie k voľbám.

Tiež som niečo našiel a tak odporúčam knihu Kráľov, kde je dobre vysvetlené ako sa staviať k voľbám kráľa (polit.vlády), ale hlavne k tomu, ktorého určí sám Boh.

Zaujímalo by ma, či ešte v súčasnosti niekto stojí o takého človeka, ktorého by určil sám Boh a nie len samotný ľud. Ak máš niečo k tomu napísať, tak spokojne napíš.
Boh s Tebou+
Gepost op 25/01/12 23:33.
Andrej Rusňák
Drahí bratia a sestry.Aj kňazi majú na túto vec rôzné názory.No podriaďujú sa príkazu biskúpských úradov.Aj Svätý Otec Ján Pavol 2 povedalemoticono všetkom sa môžem mýliť,len vo viere a mravov som neomýlny.Preto ak sa cirkevní predstaviteľia montujú do volieb,zneužívajú svoje poslanie.Je len jasné,že v podtexte predstvitelia cirkvi propagujú KDH.Poznám kňaza,ktorý v komunálných voľbách na post primátora preferoval kandidáta za HZDS a SMER.Odmietol preferovať kandidáta,ktorý kandidoval za kresťanskú stranu.Teraz zase preferuje voliť KDH. Rešpektujme aj názory kňazov.A ešte niečo pre tých,ktorí vyzývajú ľudi k 40 dňovým modlitbám a pôste.Som zvedavý,kto z vás ponukne bývanie a prácu tým,ktorí po voľbách prídu o pracu a bývanie. A tak vás znova odkazujem na slová pána farára:Nezneužívajte pre voľby majestát Boha.Pokoj a dobro.
Gepost op 26/01/12 15:16 in antwoord op Peter Tvrdý.
Jednoznačne idem do toho!!! emoticon
Gepost op 26/01/12 21:38.
milý Andrej, vyznieva to, akoby si bol proti postu a modlitbe. tu predsa nejde o strany a politiku, ale o to aby nam vladol Boh a to v prvom rade v nasich konkretnych zivotoch. ide tu o obratenie- a post a modlitba mu pripravuju cestu.
Gepost op 27/01/12 7:42 in antwoord op Andrej Rusňák.
Pán Andrej, veľmi dobre ste napísali, že sme zodpovední za Slovensko, no osobne nesúhlasím s Vašim postojom zdržanlivosti modlitby za voľby. Hovoríte, že ak niekto stratí prácu v budúcnosti, trebárs aj niekto, kto sa modlil, bude rozhorčený na Pána.

Pýtam sa, koľko našich detí bude bez chleba a my bez práce, keď sa nebudeme modliť a postiť? Máme to azda ako kresťania nechať len tak? Ponechať vládu zlému, nech si robí, čo chce?

Pavol pripomína Timotejovi, aby sme sa modlili za svojich kráľov a predstavených. (1 Tim 2, 1).

Mne osobne nie je jedno, aká vláda, či krutovláda vznikne v po marci. Stotožňujem sa s Peťom. Snívam o Slovensku, ktorého občianskí predstavitelia si ctia Pána. Môžem sa modliť, aby Boh otvoril cestu takýmto ľuďom. Myslím, že zlý bude robiť čokoľvek, aby sa Božie kráľovstvo a spravodlivosť úplne vytratili zo Slovenska, ale v Kristovi sme silnejší.

Spomenuli ste Napoleóna a nepriamo Hitlera. Ak by nemali podporu ľudí a národu, vojny by neboli. Prosme Boha o múdrosť pre všetkých voličov a aj pre tých, ktorí sú znechutení, aby nabrali odvahu a prekonali sa. Nedovoľme, aby na Slovensku vznikla odnož totality.

Chcem ešte pripomenúť, že táto kampaň nepodporuje žiadnu konkrétnu politickú stranu.

Boh robí veľké veci skrze modlitbu. Verím, že to je spôsob, ako môžeme odvrátiť veľké zlo na Slovensku.
Gepost op 27/01/12 8:29 in antwoord op Andrej Rusňák.
Túto iniciatívu ťahajú mladí ľudia zo ZKSM, ktorým záleží na Slovensku, nie Cirkevní predstavitelia, aj keď by bolo super, keby túto kampaň silno podporili.
Gepost op 27/01/12 8:32 in antwoord op Andrej Rusňák.
Ak sa môžeme modliť, a prosiť za dar kňazov podľa Božieho srdca, môžeme sa modliť a prosiť tiež za svetskú vrchnosť podľa Božieho srdcaq. Bohu nič nie je nemožné. Boh nebude vnucovať svoju vôľu nikomu, ale môže dať spoznať a vytušiť voločom, že ktorí politici budú z daných politikov a strán najlepší podľa Božieho srdca pre Slovensko a pre slovenský ľud !!! Preto pôst a modlitby za osvietenie voličov a posilnenie pre správnu voľbu vo voľbách sú správne !!! Veď aj Pán Ježiš hovoril, že niektorých zlých duchov treba vyháňať modlitbou a pôstom.
Gepost op 27/01/12 11:14.
Pán Boh je Pánom aj cisárovi !!! Teda je Bohom aj pre slovenskú vládu aj pre voľby !!!
Problém našich nekresťanských politikov je v tom , že sa snažia robiť pilitiku bez Boha. Okrem kresťanských strán. Tieto sa aj najlepšie budú snažiť žiť podľa kresťanských princípov, ktoré obhajujú. Sú povzbudzovaní ku tomu svojím svedomím.
Ešte sa pýtam : Podľa vás : Ktoré strany na Slovensku budú najlepšie plniť prikázanie o podporovaní cirkevných ustanovizní ? Ktoré strany na Slovensku budú najdôslednejšie chrániť životy počatých detí ? Ktoré strany nebudú podporovať sexuálne zvrátenosti ? Ktoré strany vyznávajú Boží primát a majestát ? Kresťanské !!! A naopak: Či nie práve tie strany, ktoré akože nechcú rušiť Boží majestát, tento Boží majestát nerešpektujú ? Zamyslime sa nad tým !!!
Gepost op 27/01/12 11:32 in antwoord op Andrej Rusňák.
Ahoj Miro
Zaujal ma tvoj názor a rád by som mu viac porozumel.
Písal si, že kresťanské strany budú najlepšie plniť prikázanie o podporovaťcirkevné ustanovizne ?
A ktoré konkrétne máš na mysli?
SDKÚ?
Ďakujem za úprimnú odpoveď.
Gepost op 27/01/12 13:43 in antwoord op Miroslav Priecel.
nemali by sa menovat konkretne strany. tu ide o post a modlitbu, kazdy sa bude za svoje rozhodnutie zodpovedat sam. a strana nemusi mat v nazve "krestanska" aby v nej mohli byt charakterni a cestni ludia, ktori sa vzdy zasadia za zivot (Pro-Life) a spravodlivost.
Gepost op 27/01/12 19:50 in antwoord op Peter Tvrdý.
Ďakujem Danka za tvoj názor a som rád, že si ... za život (pro life).
Panna Mária fatimská a sv.František ... oroduj za násemoticon
Gepost op 27/01/12 21:05 in antwoord op Daniela Cerovská.
Andrej, zaujali ma Tvoje slová: "Kto príjme Ducha Svätého, vie koho voliť". Platí to aj v zmysle: "Kto príjme Ducha Svätého, vie za ktorú stranu má kandidovať"? Treba sa nám modliť za politikov, ale i voličov: aby sme sa otvorili práve na to pôsobenie Ducha Svätého, Ducha jednoty. Politici sa už rozhodli, teraz je rad na nás, voličoch. Prosme o svetlo Ducha Svätého, aby sme si správne zvolili. Ale tu to nekončí. Potrebujeme pozorne skúmať, aké ovocie prináša naša voľba: "Tak každý dobrý strom rodí dobré ovocie, kým zlý strom rodí zlé ovocie. Dobrý strom nemôže rodiť zlé ovocie a zlý strom nemôže rodiť dobré ovocie. Každý strom, ktorý neprináša dobré ovocie, vytnú a hodia do ohňa. Teda po ich ovocí ich poznáte." Mt7,17-20.
A podľa tohto kritéria postupovať pri ďalších voľbách (politici i voliči).
Gepost op 27/01/12 23:45 in antwoord op Andrej Rusňák.
Andrej, čo si myslíš o tom, že Boh ustanovil Samuela za vodcu Izraelského národa a izraeliti si aj napriek tomu žiadali iného kráľa? Bola to chyba Izraelitov?

Potom, keď im Boh vyhovel, tak len s podmienkou, že On určí kto bude vládnuť ľudu, čiže nie ľudia určia, ale Boh cez proroka Samuela!

Ked už si Boh vyvolil za kráľa Šaula a potom Dávida, predsa boli aj takí, ktorí sa neuspokojili ani s Božím vyvoleným a zvolili si sami kráľa menom: Isboset.

Z pokračovania textu vieme, že vláda Isboseta upadala, kdežto vláda Dávida sa vzmáhala.

Čo si myslíš o tom, že keby v súčasnosti si ľudia žiadali od Boha "vládu" a On by im vyhovel, (čiže určil by - kto bude vládnuť) a predsa by boli aj takí, ktorí by radšej chceli vládu zvolenú demokratickým spôsobom (voľbou ľudu-hlasmi väčšiny) tak akí by to boli ľudia? Neboli by ako tí, čo si zvolili Isboseta?
(porovnaj: 1 kniha Samuelova 8 kapitola a 2.kniha Samuelova 2 kapitola
Gepost op 28/01/12 0:56 in antwoord op Peter Václavik.
Andrej Rusňák
Ak by náš Nebeský Otec chcel, Pán Ježiš by sa nenarodil v maštalke.Narodil ba sa v rodine Herodesa . Bol by kráľom už tu na zemi. Už tu Pán dal najavo, že on nebude podporovať vládcov. Nebude meniť režimy. Ja nehovorím, že sa nemáme modliť. Že sa nemáme postiť. Ale ako Pán Ježiš povedal: Ak sa ty modlíš a postiš,neroztrúbuj to Posti sa v skrytosti..Zavrý sa do izbietky a tam sa modli a posti. Boh vidí aj v skrytosti. Aj ja si prajem, aby bola spravodlivá vláda. No ľudia sú takí, akí sú. Keď som ja kandidoval na post primátora, v piatok ráno pred voľbami keď sme vychádzali z kostola, ak by pohľad pohol zabýjať,bola by so mňa mŕtvola pred kostolom. Závisť a nenávisť nám nedá, aby sme počúvali Ducha Svätého.A aj v týchto voľbách zvíťazí závisť a nenávisť hlavne nás kresťanov. 82 % občanov sa hlási ku Katolíckej cirkvi. Nedávno jedna redaktorka v kresťanskom vysielaní povedala. Ak by tak tomu bolo, nebola by na Slovensku nezamestnanosť,chudoba,korupcia ,bezdomovectvo a podobne. Od času keď ma navrhla istá kresťanská strana za kandidáta sa mnoho tzv.mojích priateľov odo mňa odvrátilo. Ľudia, ktorým som neraz nezištne pomohol sa odo mňa odvrátili. Nemohli sa preniesť cez závisť a nenávisť. A tak to poznám z vlastnej skúsenosti. Preto znova hovorím. Modlite sa a postite sa. Máme za čo nášmu Nebeskému Otcovi ďakovať. Ale nežiadajme od Boha, aby riešil politické otázky. Je to smiešné,čo potvrdzuje aj náš pán farár. Ak by Boh chcel urobiť poriadok, najprv by urobil poriadok v cirkvi, ktorú založil sám Pán Ježiš Kristus.O tom nabudúce Pokoj a dobro.Som rád,že to niekto spomenul Ducha Svätého.
Gepost op 29/01/12 14:25 in antwoord op Peter Václavik.
Toont 1 - 20 van 27 resultaten.
van 2