Čítajme a počúvajme, čo nám hovorí v Mene Pánovom. Mnohé je pre posilu a upevnie ducha a viery v osobnom živote, pre rast v láske k Bohu a k blížnemu. Ukazuje nám Cestu. Je to cesta lásky a pavdy. Je to cesta osobného svedectva života Benedikta XVI. Blažení čistého srdca, lebo oni uvidia Boha Mt 5,8;. Hovorí ku všetkým. Hovorí o Bohu, o ľuďoch, o svete. Mladý duchom, hovorí rečou súčasného človeka.
Áno, Benedikt XVI. Pápež Cirkvi hovorí, v príhovoroch v stredy týždňa, v Encyklikách, v dielach o Kristovi. Napísal už mnohé. Sú skutočným bohatsvom.
Uvážme v Duchu, rozlišujme vo svetle Pravdy. Slová Benedikta XVI. sú radostným posolstvom pre mládež, pre zrelejších, pre každého z nás.
Osobne som nikdy nečítala Encykliky. Až teraz. Jeho texty o žalmoch, o modlitbe, o Slove a so Slovom Božím sú premeditované a premodlené. Majú vôňu Boha.
Slová Benedikta sú plné lásky, pokory, úcty a pokoja.
S Láskou k Bohu vedie Cirkev v dnešných časoch, v ťažkých časoch rôzností a nepokoja v ústrety nášmu Pánovi.
Benedikt XVI. je plný Lásky Boha, jeho slová sú plné lásky k Bohu a k človeku - ku každému človeku bez rozdielov. Triezvo pozerá na situáciu v Cirkvi i vo svete. Nesúdi, nikoho neodháňa.
Nepreháňam. Skúste aj vy. Isto vás odmení nejedným hodnotným textom, či príhovorom.
Nedívajme sa iba očami! Pozerajme a počúvajme srdcom! Potom uvidíme,začujeme, kto k nám hovorí!
Nenechajme si ujsť tak hodnotné povzbudenia na našej ceste viery.
Úryvok z predstavenia diela na stránke Vatikánskeho rozhlasu:
Kapitola 3
V okamihu umývania nôh apoštolov sa Ježiš zrieka svojej božskej nádhery, aby nás očistil od našej nečistoty, „umožniac nám tak podieľať sa na Božej svadobnej hostine“. Udeje sa tak „radikálny zlom“ v dejinách náboženstiev: „už to viac nie sú rituálne akcie, ktoré očisťujú“, ale „je to viera, ktorá očisťuje srdce“. Podľa liberálnej exegézy, „Ježiš nahradil rituálne vnímanie čistoty tým morálnym“, a teda „kresťanstvo by bolo v podstate iba morálkou, redukovanou na „morálne úsilie milovať ostatných až po obetovanie svojho vlastného života“. Avšak v tom nespočíva novosť Evanjelia. Nový zákon spočíva v Božej milosti a nie v nejakej novej norme, ktorú je potrebné nasledovať. „Iba vtedy, keď sme sa necháme opakovane umývať – očisťovať – samotným Pánom, môžeme sa – spolu s Ním – naučiť konať tak, ako On konal. Musíme sa nechať ponoriť do jeho milosrdenstva; iba potom naše srdce nájde správnu cestu.“ Nové prikázanie lásky „nie je jednoducho novou a vyššou požiadavkou, ktorú treba splniť; toto prikázanie je viazané na novosť Ježiša Krista, na neustále ponorenie sa do Neho“.
Vo štvrtok 10. marca 2011 bol v Tlačovom stredisku Svätej stolice predstavený druhý diel knihy Benedikta XVI. „Ježiš Nazaretský“. Úplný názov publikácie Josepha Ratzingera znie: „Ježiš Nazaretský – od vstupu do Jeruzalema po vzkriesenie“
Zdroj: http://sk.radiovaticana.va/articolo.asp?c=470467